Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
EDUCACIÓN SECUNDARIA Y ENSEÑANZAS ARTÍSTICAS, DE IDIOMAS Y DEPORTIVAS. Se sitúa en el Módulo Específico 18 del plan de estudios
Esta asignatura se imparte en paralelo y complementa a la asignatura Procedimientos sanitarios y asistenciales II (12081).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Oferir una visió general i integradora de les ciències de la salut que puga servir de connexió entre totes les disciplines i especialitats que les configuren.
- Analitzar els problemes de salut, els seus determinants i la resposta de les institucions i les polítiques sanitàries, amb un èmfasi especial en les mesures de prevenció i de promoció de la salut.
- Conèixer, per a l'àmbit de les ciències de la salut, els conceptes, els mètodes i les tècniques necessàries per a afrontar els problemes i qüestions relacionats amb la producció, difusió i recuperació de la informació científica, les tècniques de treball científic i l'ús del llenguatge d'especialitat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Cognitivos
- Identificar competencias, objetivos y contenidos de salud en el marco normativo de Educación
- Reconocer las principales fuentes información y documentación sanitaria
- Reflexionar sobre conceptos básicos relacionados con la nutrición y dietética y su implicación en la salud
- Conocer las características específicas de la transición de riesgos ambientales en el marco conceptual de los procesos transicionales y diferenciar entre riesgos ambientales tradicionales y riesgos ambientales modernos
- Conocer los principales indicadores de salud y su utilidad en la práctica.
- Reconocer las características de los centros educativos promotores de la salud, y las redes nacionales e internacionales que contribuyen a su desarrollo
- Explicar la importancia del método científico en el proceso de investigación e identificar las principales fuentes de información relacionadas con las ciencias de la salud
Instrumentales
- Debatir los procesos, formales o informales, que permiten la generación de conocimientos en las ciencias de la salud.
- Aplicar los conocimientos adquiridos a una hipotética búsqueda de información
- Aplicar los conocimientos adquiridos en relación con la salud a la intervención educativa mediante la elaboración de unidades didácticas
Actitudinales
- Valorar la multidisciplinariedad para abordar la promoción de la salud en los centros educativos
- Valorar la capacidad de formular consultas estructuradas en busca de información
Dades generals
Codi:
12080
Professor/a responsable:
DAVO BLANES, MARIA DEL CARMEN
Crèdits ECTS:
4,50
Crèdits teòrics:
0,70
Crèdits pràctics:
1,10
Càrrega no presencial:
2,70
Departaments amb docència
-
Dep.:
INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
Àrea: INFERMERIA
Crèdits teòrics: 0,24
Crèdits pràctics: 0,38
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
Àrea: HISTÒRIA DE LA CIÈNCIA
Crèdits teòrics: 0,24
Crèdits pràctics: 0,38 -
Dep.:
INFERMERIA COMUNITÀRIA, MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
Àrea: MEDICINA PREVENTIVA I SALUT PÚBLICA
Crèdits teòrics: 0,22
Crèdits pràctics: 0,34
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)