Competencias y objetivos
Contexto de la asignatura para el curso 2018-19
Llengua Catalana Professionalitzant I és una assignatura creada a l’empara de la Normativa de reconeixement i transferència de crèdits en estudis oficials (BOUA de 5 d'octubre de 2009), necessària per al desenvolupament de les Instruccions per a l’acreditació de competències en valencià (BOUA de 2 de març de 2010) i el Pla per a l’obtenció de la capacitació docent en valencià (BOUA de 6 de juliol de 2010). Juntament amb Llengua Catalana Professionalitzant II i Llengua Catalana i Comunicació Científica, forma part del bloc d’assignatures dissenyades per a contribuir al desenvolupament dels criteris d'igualtat, als processos de normalització lingüística o d'interés institucional i estratègic per a la universitat (punt 5 de l'article 7 de la Normativa de reconeixement i transferència de crèdits en estudis oficials).
Aquesta assignatura pretén que els alumnes que la cursen puguen augmentar i perfeccionar la competència lingüística i comunicativa en català (nivell B2 del MECRL). Això implica, d’una banda, el domini de la varietat estàndard en àmbits formals i acadèmics i, d’una altra, la producció i l’anàlisi reflexiva i crítica de diferents tipus de textos i gèneres, tant orals com escrits. L’objectiu fonamental d’aquesta assignatura, doncs, busca capacitar l’alumne en una formació lingüística apta per a les futures tasques professionals en què el català estiga involucrat (docència, traducció, assessorament lingüístic i literari, planificació lingüística, etc.).
Competencias de la asignatura (verificadas por ANECA en grados y másteres oficiales) para el curso 2018-19
Sin datos
Objetivos específicos indicados por el profesorado para el curso 2018-19
Objectius conceptuals
1. Desenvolupar la competència lingüística i la capacitat de produir textos formals orals i escrits.
2. Ser capaç de produir textos orals i escrits dotats de correcció, coherència i cohesió.
3. Assolir un nivell d’usuari independent avançat (B2) de llengua catalana en les quatre habilitats comunicatives bàsiques.
4. Dominar amb un grau de correcció satisfactori la normativa lingüística vigent.
5. Prendre consciència de la importància de la llengua estàndard.
6. Desenvolupar les estratègies per a resoldre problemes gramaticals i discursius autònomament.
Objectius procedimentals
1. Coneixement i aplicació de les tècniques de redacció i recomanacions d’estil més rellevants per a elaborar textos formals.
2. Anàlisi del procés de producció dels termes des d’un punt de vista formal i conceptual.
3. Assoliment d’una competència lingüística suficient per a desenvolupar la tasca acadèmica o laboral en català.
4. Domini de programes informàtics bàsics.
5. Producció de textos escrits i orals.
6. Domini de la normativa lingüística per a l’escrit i l’oral.
7. Realització d’activitats sobre normativa i llengua estàndard.
Objectius actitudinals
1. Valoració de la importància del domini de la llengua estàndard i la normativa.
2. Valoració positiva de la diversitat lingüística i conscienciació sobre els fenòmens de minorització.
3. Valoració de la importància de produir textos coherents, adequats i cohesionats.
Datos generales
Código:
500357
Profesor/a responsable:
Sin datos
Crdts. ECTS:
6,00
Créditos teóricos:
2,40
Créditos prácticos:
0,00
Carga no presencial:
3,60
Departamentos con docencia
-
Dep.:
FILOLOGIA CATALANA
Área: FILOLOGIA CATALANA
Créditos teóricos: 2,4
Créditos prácticos: 0
Este dep. es responsable de la asignatura.
Este dep. es responsable del acta.
Estudios en los que se imparte
-
ACREDITACIÓN Y CAPACITACIÓN DOCENTE EN LENGUAS
Tipo de asignatura: OPTATIVAS (Curso: Sin curso)