Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
La Asignatura “Trabajo Fin de Máster” tiene como principal objetivo demostrar que el alumnado del Máster de Innovación Social y Dinámicas de Cambio tiene capacidad para aplicar los conocimientos adquiridos a lo largo de los estudios de esta titulación, tras cursar las diferentes materias y asignaturas que lo componen a lo largo de los dos cursos académicos de duración.
Debe ejecutarse de forma individual, por medio de un Trabajo Fin de Máster (TFM).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2018-19
Competències transversals
- CT1 : Ser capaç de desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació, accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals
- CG1 : Formular, dissenyar i gestionar projectes de manera creativa i emprenedora, integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes de canvi i innovació social.
- CG2 : Desenvolupar la capacitat de lideratge, la creativitat organitzativa i el treball en equip per a la innovació social.
- CG3 : Integrar el coneixement transdisciplinarment per a aplicar-lo en equips de treball.
- CG4 : Aplicar els coneixements adquirits a la resolució de problemes en situacions noves.
- CG5 : Ser capaç de formular preguntes d'investigació originals que siguen operatives, per tal d'analitzar dinàmiques de canvi i resoldre reptes d'innovació social.
- CG6 : Dissenyar una investigació en totes les fases: produir i obtenir informació, aplicar mètodes i tècniques d'investigació social, analitzar, presentar i discutir-ne els resultats.
Competències Específiques
- CE1 : Utilitzar els principis conceptuals de la innovació social, en situacions professionals concretes.
- CE10 : Conèixer les fases d'un procés d'innovació social.
- CE11 : Aplicar les tècniques d'innovació social en l'administració pública, l'empresa i el tercer sector.
- CE12 : Adequar propostes de programes i productes innovadors a les necessitats reals de cada context i grup d'usuaris.
- CE13 : Valorar i utilitzar eficientment les actuals fonts de dades sobre innovació, per a conèixer el context social i les oportunitats existents.
- CE14 : Conèixer les eines de disseny, anàlisi i planificació estratègica de la innovació, per a aplicar les que siguen més completes en cada cas.
- CE15 : Dissenyar equips de treball transdisciplinars en projectes d'innovació social en les diferents etapes del procés.
- CE16 : Identificar socis per a sumar capacitats i aprofitar sinergies en projectes d'innovació social.
- CE17 : Conèixer les fonts de finançament que permeten convertir les idees innovadores i motrius del canvi social en projectes viables.
- CE18 : Construir indicadors quantitatius i qualitatius per a l'avaluació, també participativa, de projectes d'innovació social en el sector públic i privat.
- CE19 : Definir i descriure les estratègies organitzacionals d'innovació social basades en l'enfocament centrat en les persones (human centered approach).
- CE2 : Aplicar solucions innovadores a problemes socials o ambientals emergents.
- CE20 : Incloure tècniques prospectives en el disseny de projectes d'innovació social per a identificar dinàmiques de canvi social.
- CE3 : Conèixer l'evolució històrica i avaluar críticament el concepte d'innovació social.
- CE4 : Conèixer les bases sociològiques i els diversos enfocaments metodològics del concepte de creativitat i innovació.
- CE5 : Comprendre la dimensió econòmica de la confiança social i la relació amb les dinàmiques de canvi.
- CE6 : Implementar projectes d'innovació social que conduïsquen a pràctiques econòmiques col·laboratives i sustentables.
- CE7 : Resoldre conflictes entre actors en el desenvolupament de processos d'innovació.
- CE8 : Planejar accions innovadores i estratègiques a partir de l'anàlisi de l'entorn econòmic i tecnològic.
- CE9 : Conèixer el marc legal en el qual té lloc el desenvolupament de la innovació social per a una planificació i execució adequades.
Competències bàsiques
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat per a ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que els sustenten a públics especialitzats, i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Al final d'aquest ensenyament, l'alumnat ha d'haver sigut capaç de:
- Planificar les fases i els processos d'un projecte de recerca aplicada en l'àmbit de la innovació social.
- Utilitzar estratègies per a afrontar i resoldre problemes complexos relacionats amb les dinàmiques de canvi i innovació.
- Aplicar competències i coneixements adquirits durant la formació bàsica en el Màster, incorporant-los al treball final.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Al término de esta enseñanza, el alumnado habrá sido capaz de:
- Planificar las fases y procesos propios de un proyecto de investigación aplicada en el ámbito de la innovación social.
- Utilizar estrategias para el afrontamiento y resolución de problemas complejos relacionados con las dinámicas de cambio e innovación.
- Aplicar conocimientos y competencias adquiridas durante su formación básica en el Máster, incorporándolos al trabajo final.
Dades generals
Codi:
49558
Professor/a responsable:
Fabregat Cabrera, Maria Elena
Crèdits ECTS:
12,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
10,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
TREBALL SOCIAL I SERVEIS SOCIALS
Àrea: TREBALL SOCIAL I SERVEIS SOCIALS
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,06 -
Dep.:
SOCIOLOGIA II
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,54 -
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN INNOVACIÓ SOCIAL I DINÀMIQUES DE CANVI
Tipus d'assignatura: TREBALL FINAL DE MÀSTER (Curs: 1)