Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

Study of the English language with the aim of (i) developing the student's communicative competences in level B2.1 according to the European Framework of Reference (CEFR) in English language, (ii) strengthening the competences acquired in English Language I and II and (iii) to know and practice basic tools of linguistic analysis that will serve to reflect and acquire a more advanced and deep knowledge of the English grammar.

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2018-19

DEGREE IN CATALAN STUDIES

 

General Competences (CG)

  • CG1 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua i a la literatura catalanes com a expert en la matèria i en els diferents perfils professionals.
  • CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
  • CG4 : Capacitat per a gestionar i per a usar els recursos aportats per les tecnologies de la informació i la comunicació i per a aplicar-los a les indústries de la llengua i la literatura.
  • CG5 : Ser capaç de conèixer les principals etapes, moviments, autors i obres de la literatura de la segona llengua.

 

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'una comunicació efectiva i un coneixement lingüístic en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua castellana o llengua catalana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Capacitat per a comunicar-se en llengua catalana en situacions comunicatives (orals i escrites) per a fer viable una comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en què l'alumne exercirà la seua activitat, tenint en compte el coneixement de la realitat històrica, social, institucional, cultural i artística de l'àmbit propi.
  • CE2 : Capacitat per a conèixer les característiques morfològiques, sintàctiques, fonètiques i lexicosemàntiques per a utilitzar, transmetre i aplicar els coneixements a l'anàlisi, la comprensió i la producció del català en les manifestacions orals i escrites.

 

DEGREE IN SPANISH: LANGUAGE AND LITERATURES

 

Generic Degree Course Competences

  • CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
  • CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.

 

Generic UA Competences

  • CUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma diferent dels oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

Specific Competences (CE):>>Conceptual

  • CC16 : Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua.
  • CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.

 

Specific Competences (CE):>>Procedural

  • CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.

 

Specific Competences (CE):>>Attitude

  • CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
  • CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
  • CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

To develop the communicative competences of the student in level B2.1 according to the European Common Frame of reference (CEFR) in English language.
2. To develop the five skills set out in the CEFR following the B2.1 level.
3. To strengthen the knowledge acquired in English Language and Grammar I and II.
4. To understand speeches and conferences on familiar topics.
5. To be able to communicate in common situations in English-speaking countries.
6. To use the Virtual Campus with all its basic utilities (materials, debates, links, etc.) as a virtual learning platform. To use the Internet and Web 2.0 to share, create and search for information.
7. To use word processors and other basic office automation utilities in assigned individual or group tasks.
8. To know how to use the language laboratory to improve learning.
9. To reflect on one's own learning in order to establish and recognize the weaknesses, threats, strengths and opportunities that arise.
10. To use bibliographical references to obtain information and to be able to contrast it with previous knowledge.
11. To use the knowledge, materials and resources to be able to learn independently.
12. To learn intensive and extensive reading techniques.
13. To work in pairs and individually.
14. To collaborate with the effort to achieve a common goal or result, in a written work, an oral presentation, a debate or a conversation.
15. To lead work groups.
16. To learn to take care of work.
17. To use English as an instrument of communication.
18. To develop professional skills in English: presentation of an idea, development of an argument, description of experiences, etc.
19. To participate in conversations with a certain fluency and spontaneity.
20. To describe topics with clarity and detail.
21. To communicate and express emotions, desires and feelings.
22. To transmit information.
23. To be aware of the cultural differences between the native culture and that of the English-speaking countries.
24. To know the daily customs of the English-speaking countries and their differences with those of the native culture, etc.
25. To revise and expand the bases of English grammar: the parts of the sentence, the simple sentence, etc.
26. To know and begin to practice the basic tools of linguistic analysis, such as syntactic analysis, word classes, etc.
27. To use translation as a tool for learning and contrasting languages.
28. To write answers about the contents of the subject in English.
29. To make brief oral or written presentations about the contents of the subject.
30. To write clear and detailed texts on topics related to their own interests.
31. To write essays or reports to convey information.
32. To reflect creativity and interest in written texts (within the relative difficulty of texts according to the level).
33. To express yourself creatively in oral presentations and communications.

Specific objectives that the teacher adds:
- To promote gender equality.
- To work cooperatively.
- To highlight peace education.

 

 

General

Code: 31021
Lecturer responsible:
MARTINEZ LIROLA, MARIA DOLORES
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 1,80
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 1,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught