Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2018-19
Assignatura del GRAU de Mestre de Primària
3r curs, 2n quadrimestre
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2018-19
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
- CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
- CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.
- CG9 : Valorar l'impacte social i mediambiental d'actuacions en el seu àmbit.
Competències específiques (CE)
- CE13 : Potenciar i liderar el desenvolupament i implementació, en el centre escolar al que pertanga, de propostes curriculars en alguna àrea curricular en la qual posseïsca una major qualificació i responsabilitzar-se de dinamitzar els processos de la millora de la qualitat en aqueixa àrea.
- CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
- CE5 : Identificar i recolzar a l'alumnat amb el qual es treballa perquè no aconsegueix el seu potencial d'aprenentatge o té dificultats de comportament, emocionals o socials. També saber com sol·licitar assessorament als diferents serveis i especialistes per a atendre la diversitat de necessitats educatives especials.
- CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.
- CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer el currículum escolar de matemàtiques.
- Adquirir competències matemàtiques bàsiques per a planificar i gestionar l'ensenyament.
- Interpretar l'aprenentatge de les matemàtiques.
- Dissenyar i gestionar l'ensenyament de problemes vinculats amb la vida quotidiana.
- Identificar aspectes característics de l'ensenyament de les matemàtiques en educació primària. Comunicació matemàtica en l'aula.
- Desenvolupar i avaluar continguts del currículum mitjançant recursos didàctics apropiats i promoure les competències corresponents en els estudiants.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2018-19
Comprendre els processos d'ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques a l'Educació Primària amb l'objectiu d'arribar a ser competent en
- planificar l'ensenyament de les matemàtiques
- interpretar els nivells d'aprenentatge de les matemàtiques
- gestionar la comunicació matemàtica a l'aula
Dades generals
Codi:
17534
Professor/a responsable:
Fernández Verdu, Ceneida
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
INNOVACIO I FORMACIO DIDACTICA
Àrea: DIDACTICA DE LES MATEMATIQUES
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)