Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2018-19

• In the current educational framework, there is a tendency to introduce the teaching of L2 at young ages with more exposure to the language through multilingual and also through immersion programs by increasing the number of hours of English, both during school hours and extracurricular activities.
• The introduction of English literacy makes more sense in this new context since it allows an approach to the teaching of writing and reading English at earlier ages and with a completely new methodology.
• The course is designed to serve as an introduction to new teaching methods of English literacy, combining some of the various existing programs; Letters and Sounds implemented by the British Government, the commercial Jolie Phonics and the Spanish publisher Anaya Phonics Monster with own material preparation by students which will be part of the assessment of the subject in its practical side.


• All activities and materials created by the students of the subject are meant to be useful in their future teaching careers.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2018-19

General Competences (CG)

  • CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
  • CG10 : Ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Comprendre i valorar les funcions de les tecnologies de la informació i de la comunicació cada vegada més diversificades i saber-les usar adequadament en la vida quotidiana.
  • CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
  • CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
  • CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
  • CG9 : Capacitat comunicativa. Comprendre i expressar-se oralment i per escrit en les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i una llengua estrangera, amb incorporació de tots els elements visuals i auditius, disponibles i necessaris en cada cas, amb la finalitat de comunicar-se de manera eficaç i eficient en diferents entorns i per a diferents funcions.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
  • CE14 : Reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per a innovar i millorar la tasca docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure-ho entre els docents i entre els xiquets.
  • CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
  • CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
  • CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
  • CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
  • CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.

 

Optional Module Competences:>>Mention in Foreign Language: English.

  • M.ING.02 : Conocer el currículo escolar de inglés, desarrollar y evaluar sus contenidos mediante recursos didácticos apropiados y promover las competencias correspondientes entre los alumnos.
  • M.ING.03 : Reflexionar sobre la enseñanza del inglés en el aula para innovar y mejorar la práctica docente.
  • M.ING.04 : Conocer y valorar la cultura inglesa y las formas de vida de los principales países de habla inglesa.
  • M.ING.05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19

• Know and implement appropriate measures and strategies to integrate theories and texts in the Foreign L. class.
• Know and practice phonetic methods of teaching and learning L2 literacy.
• Analyze and understand the importance of proper sequencing of the phases of the teaching and learning of reading and writing in L2.
• Analyze the applications of oral and written texts in the teaching of English for Primary L. curriculum.
• Be able to select appropriate oral and written texts for foreign language class.
• Know the oral tradition, written texts and other manifestations in English.
• Know and apply knowledge and teaching resources needed to teach the subject.
• Possessing extensive information on techniques and resources for innovative English oral and written texts teaching in primary education.
• Assess the importance of oral and written texts of the English Language as part of compulsory education.
• Learn strategies and evaluation techniques relating to the subject taught.
• Being able to transcode L. literary works in English to audiovisual format.
• Apply ICT in teaching oral and written texts in L2.

 

 

General

Code: 17012
Lecturer responsible:
FERNANDEZ MOLINA, JAVIER
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
  • Dept: INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
    Area: TEACHING LANGUAGE AND LITERATURE
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught