Competencies and objectives
Course context for academic year 2018-19
Lo que se pretende con esta asignatura es profundizar en el conocimiento de factores básicos que determinan el proceso de enseñanza-aprendizaje de la Tecnología con el objetivo de incurrir en la eficacia de los mismos y la iniciación del alumnado en la investigación didáctica necesaria asociada a esa búsqueda de eficacia.
Se daran a conocer las principales investigaciones desarrolladas recientemente sobre la didáctica de las ciencias en general y de la Tecnología en particular. El programa se centra en la metodología de resolución de problemas por investigación dirigida, centrado de manera específica en el aprendizaje basado en proyectos, abarcando todos los aspectos típicos de la enseñanza de una disciplina científica como pueden ser la introducción de conceptos y teorías en el desarrollo de los temas, las clases prácticas, la resolución de problemas de "lápiz y papel" o el de la propia evaluación de los alumnos.
La asignatura está relacionada con Didáctica de la Tecnología-II, así como con Innovación e Investigación Educativa en la enseñanza de la tecnología.
Es la antesala para realizar el Practicum I y II, así como para conocer qué y cómo se trabaja en la asignatura de tecnología en los institutos de educación secundaria y , de esta manera, poder ayudar al alumnado a elegir la temática del Trabajo Fin de Máster.
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2018-19
General Competences (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG2 : Conocer el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje respectivos. Para la formación profesional se incluirá el conocimiento de las respectivas profesiones.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Specific Competences:>>Specific Module (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los estudiantes.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2018-19
No data
General
Code:
12084
Lecturer responsible:
Toledo Jiménez, Maria Elena
Credits ECTS:
9,00
Theoretical credits:
1,40
Practical credits:
2,20
Distance-base hours:
5,40
Departments involved
-
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: TEACHING EXPERIMENTAL SCIENCES
Theoretical credits: 1,4
Practical credits: 2,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN ACADEMIC STAFF OF SECONDARY EDUCATION AND HIGH SCHOOL, VOCATIONAL TRAINING AND LANGUAGE TEACHING
Course type: COMPULSORY (Year: 1)