Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
La asignatura Gestión del Patrimonio Cultural está estrechamente relacionada con el resto de las asignaturas que componen el itinerario I: “Patrimonio cultural y divulgación de la Historia”, al servir de punto de partida para conocer las diferentes posibilidades que brinda cualquier institución que desarrolle labores relacionadas con la gestión cultural y patrimonial.
Se analiza la normativa, mecanismos y gestión de proyectos que favorecen la óptima difusión del patrimonio histórico y cultural; la eficacia de las políticas proteccionistas y conservacionistas que deben llevar a cabo las administraciones públicas y privadas, así como el compromiso de la ciudadanía.
Ofrece una formación para el conocimiento y uso de los instrumentos necesarios para el ejercicio profesional en la gestión del patrimonio, así como en la investigación, difusión y catalogación del patrimonio histórico.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2017-18
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític.
- CG3 : Capacitat de gestió de la informació.
- CG6 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG8 : Compromís ètic amb el patrimoni cultural, natural, històric, artístic, arqueològic i etnogràfic.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
- CE3 : Capacitat d'exercir professionalment la docència, la investigació de la història, la gestió del patrimoni històric i arqueològic i dels recursos culturals en la societat actual.
- CE5 : Adquirir els mètodes, tècniques i instruments emprats en les ciències històriques.
- CE6 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts documentals històriques, així com els instruments de recopilació de la informació (catàlegs documentals i bibliogràfics, inventaris d'arxiu, bases de dades electròniques, entre altres).
- CE7 : Llegir, analitzar i interpretar el registre arqueològic.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els recursos del patrimoni cultural propi.
- Valorar i interpretar els recursos del patrimoni històric.
- Dominar les tecnologies de la informació i la comunicació existents quant a patrimoni històric.
- Adquirir una ètica professional amb relació a la conservació i difusió del patrimoni.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
- Poner en valor el Patrimonio Cultural a partir de la perspectiva e interpretación históricas.
- Conocer, analizar y aplicar el conjunto de métodos y técnicas relativos a la interpretación, la difusión y la dinamización del patrimonio histórico y cultural.
- Coadyuvar, desde la responsabilidad y el consenso entre la Administración y la ciudadanía, en las líneas maestras para la gestión del Patrimonio Cultural
- Diseñar y desarrollar proyectos en torno al patrimonio cultural
Dades generals
Codi:
32050
Professor/a responsable:
MATEO RIPOLL, VERONICA
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
Àrea: PREHISTÒRIA
Crèdits teòrics: 0,9
Crèdits pràctics: 0,3
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
Àrea: CIÈNCIES I TÈCNIQUES HISTORIOGRÀFIQUES
Crèdits teòrics: 0,9
Crèdits pràctics: 0,3
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN HISTÒRIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)