Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2017-18

La asignatura Gestión del Patrimonio Cultural está estrechamente relacionada con el resto de las asignaturas que componen el itinerario I: “Patrimonio cultural y divulgación de la Historia”, al servir de punto de partida para conocer las diferentes posibilidades que brinda cualquier institución que desarrolle labores relacionadas con la gestión cultural y patrimonial. 

Se analiza la normativa, mecanismos y gestión de proyectos que favorecen la óptima difusión del patrimonio histórico y cultural; la eficacia de las políticas proteccionistas y conservacionistas que deben llevar a cabo las administraciones públicas y privadas, así como el compromiso de la ciudadanía.

Ofrece una formación para el conocimiento y uso de los instrumentos necesarios para el ejercicio profesional en la gestión del patrimonio, así como en la investigación, difusión y catalogación del patrimonio histórico.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2017-18

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Raonament crític.
  • CG3 : Capacitat de gestió de la informació.
  • CG6 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG8 : Compromís ètic amb el patrimoni cultural, natural, històric, artístic, arqueològic i etnogràfic.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
  • CE3 : Capacitat d'exercir professionalment la docència, la investigació de la història, la gestió del patrimoni històric i arqueològic i dels recursos culturals en la societat actual.
  • CE5 : Adquirir els mètodes, tècniques i instruments emprats en les ciències històriques.
  • CE6 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts documentals històriques, així com els instruments de recopilació de la informació (catàlegs documentals i bibliogràfics, inventaris d'arxiu, bases de dades electròniques, entre altres).
  • CE7 : Llegir, analitzar i interpretar el registre arqueològic.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer els recursos del patrimoni cultural propi.
  • Valorar i interpretar els recursos del patrimoni històric.
  • Dominar les tecnologies de la informació i la comunicació existents quant a patrimoni històric.
  • Adquirir una ètica professional amb relació a la conservació i difusió del patrimoni.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18

  • Poner en valor el Patrimonio Cultural a partir de la perspectiva e interpretación históricas.
  • Conocer, analizar y aplicar el conjunto de métodos y técnicas relativos a la interpretación, la difusión y la dinamización del patrimonio histórico y cultural.
  • Coadyuvar, desde la responsabilidad y el consenso entre la Administración y la ciudadanía, en las líneas maestras para la gestión del Patrimonio Cultural
  • Diseñar y desarrollar proyectos en torno al patrimonio cultural

 

 

Dades generals

Codi: 32050
Professor/a responsable:
MATEO RIPOLL, VERONICA
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
    Àrea: PREHISTÒRIA
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 0,3
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: HISTÒRIA MEDIEVAL, HISTÒRIA MODERNA I CIÈNCIES I TÈC. HISTORIOGRÀFIQUES
    Àrea: CIÈNCIES I TÈCNIQUES HISTORIOGRÀFIQUES
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 0,3

Estudis en què s'imparteix