Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2017-18

This course studies the behaviour of human societies in the late modern age in order to provide a global and dynamic vision of these societies and to develop in students the ability to analyse and interpret the complex interplay of economic, social and politic phenomena.
To achieve this goal, students must know the most important events that have happened during the contemporary age, particularly in the twentieth century, and its projection into the twenty-first century, that is, analyse the processes of change in the long term and in all its complexity to better understand the present.
The course is included in Module 2. Interaction of the socio-cultural environment and its development in communication and therefore is directly related to the following subjects from this module: Social Structure (FB), in second year; and the electives subjects, in fourth year, Sociology of Culture and Contemporary Art, Psychosocial Processes of Influence and Advertising, and Social and Economic History of Spain. In Module 3. Theory and History of Advertising and Public Relations, the subject is related to History of Advertising (optional in the fourth year). With regard to the Module 8. Economics and Business of Communication Advertising and Public Relations, the subject is related to Introduction to Economics (FB) in the first year. The course also facilitates the acquairement of resources and tools to use in Module 13. Degree Final Project (OB) in the fourth year.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2017-18

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
  • CG7 : Destreses per a la investigació.
  • CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
  • CG12 : Reconeixement de la diversitat i la multiculturalitat.
  • CG13 : Compromís ètic.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.
  • CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES31 : Coneixement de l'estat del món i de les seues manifestacions culturals, així com de la seua evolució, buscant el reflex dels seus paràmetres bàsics (polítics, econòmics i culturals) en la publicitat i les relacions públiques.
  • CES37 : Estudi dels fonaments de documentació per al professional de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE1 : Capacitat per a comprendre els processos globals de la comunicació i de la informació.
  • CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
  • CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.
  • CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
  • CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
  • CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
  • CE41 : Capacitat per a exercir la pràctica professional respectant els drets humans fonamentals i dels valors, individuals i col·lectius, emmarcats en diferents corrents culturals i civilitzadores, que la comunicació persuasiva ha de respectar i potenciar.
  • CE45 : Capacitat per a entendre i interpretar l'entorn i adaptar-se al canvi.
  • CE46 : Capacitat per a interactuar amb els diferents públics i la societat aplicant el coneixement sincrònic i diacrònic de l'entorn econòmic, social, cultural i demogràfic.
  • CE59 : Destreses per a seleccionar i aplicar el model d'anàlisi més adequada per a cada objecte d'estudi i les necessitats de la investigació.
  • CE61 : Capacitat per a aplicar, de manera rigorosa, les tècniques de recerca, producció i anàlisi de dades.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18

No data

 

 

General

Code: 22503
Lecturer responsible:
MIRANDA ENCARNACION, JOSE ANTONIO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: APPLIED ECONOMIC ANALYSIS
    Area: HISTORY AND ECONOMIC INSTITUTIONS
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught