Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
L'assignatura s'emmarca dins de l'Enginyeria del Programari, centrada sobretot en els aspectes de gestió i direcció de projectes multimèdia, complementant a les assignatures "Anàlisis i Especificació de Sistemes Multimèdia" de 2º curs, i "Disseny de Sistemes Multimèdia", de 3º.
Abasta les activitats conduents a la planificació, estimació, seguiment i control d'un projecte multimèdia, així com l'execució d'aquest pla utilitzant les metodologies, tecnologies i eines més adequades per a contribuir a l'èxit del mateix (satisfer els temps de lliurament i costos benvolguts, i les expectatives del client). També aborda l'adreça de projectes complets utilitzant procediments i documents estandarditzats.
D'altra banda, pretén conscienciar sobre la importància de la professió, de la creació i utilització d'estàndards i dels aspectes legals i ètics de les TIC (responsabilitat social i jurídica).
L'assignatura és obligatòria (1er quadrimestre) i, per tant, serà cursada per tots els estudiants de la titulació.
Aquesta assignatura, juntament amb "Tècniques Avançades de Gràfics" i les assignatures optatives de 4º curs, seguirà la metodologia de "Aprenentatge Basat en Projectes" (ABP). Es plantejarà un projecte comú per a l'itinerari "Creació i entreteniment digital" ("Videojocs I", "Postproducció Digital", "Tècniques de Disseny Sonor", "Videojocs II" i "Realitat Virtual") o per a l'itinerari "Gestió de Continguts" ("Serveis Multimèdia Basats en Internet", "e-learning", "Sistemes de difusió multimèdia", "Serveis multimèdia avançats" i "Negoci i multimèdia"). El projecte comú té caràcter professional, es planteja per a totes les assignatures, i es realitzarà en equip.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2017-18
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>específiques
- C1 : Desenvolupar, mantenir, administrar i avaluar serveis i sistemes multimèdia que satisfacen tots els requisits de l'usuari i es comporten de forma fiable, eficient i que complisquen normes de qualitat.
- C2 : Elaborar i dirigir projectes d'enginyeria multimèdia de manera eficient i eficaç, atenent els aspectes de viabilitat, sostenibilitat, legislació, seguretat laboral, regulació, normalització i accessibilitat i igualtat de gènere relacionats amb la societat de la informació en el desenvolupament de projectes.
- C3 : Conèixer el marc legal entorn de la propietat intel·lectual i aplicar correctament les llicències d'ús i explotació en la producció multimèdia, reconeixent les seues característiques principals, les seues diferències i les conseqüències que es deriven de la seua utilització, així com les tecnologies associades a la seua gestió.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria multimèdia, i per a concebre, desenvolupar o explotar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
- Capacitat per a dirigir projectes de l'àmbit de l'enginyeria multimèdia.
- Capacitat per a conèixer la legislació específica, nacional i internacional, quant a publicació de continguts multimèdia (drets d'autor, propietat intel·lectual i distribució de material audiovisual, especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment).
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, les habilitats i les destreses de la professió d'enginyer multimèdia.
- Capacitat per a analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer multimèdia.
- Capacitat per a treballar en un grup pluridisciplinari i en un entorn multilingüe i comunicar, tant per escrit com verbalment, coneixements, procediments, resultats i idees relacionades amb les tecnologies de la informació i de les comunicacions i, més concretament, amb els aspectes multimèdia d'aquestes tecnologies.
- Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos, tant en l'àmbit acadèmic com en el professional.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
- Objectius de l'ABP:
- Desenvolupar un projecte que integre els continguts de l'assignatura.
- Fomentar el treball en equip.
- Afavorir l'aprenentatge autònom.
- Reforçar les habilitats de comunicació.
- Millorar la capacitat de planificació temporal.
- Desenvolupar les capacitats crítiques i d'autogestió.
- Desembolicar-se en situacions reals.
- Reforçar la interdisciplinaritat de les assignatures.
- Objectius específics de l'assignatura:
* Millorar la capacitat d'abstracció i síntesi de l'alumne para:
- Resoldre problemes relacionats amb la gestió (planificació, estimació, engegada i monitoratge i control) d'un projecte de forma eficient.
- Presa de decisions efectiva per a gestionar (planificar, estimar, engegar i monitorizar i controlar) un projecte de desenvolupament d'un sistema multimèdia.
- Justificar i documentar les decisions preses de forma eficient i efectiva.
- Conscienciar-se de la importància dels estàndards procedimentals i documentals.
- Conèixer les responsabilitats social i jurídica associades a les TIC.
* Objectius particulars:
- Conèixer els principals conceptes, mètodes i eines sobre la gestió (planificació, estimació i seguiment) de projectes multimèdia.
- Conèixer l'aplicabilitat pràctica de cadascun dels conceptes, mètodes i eines de gestió (planificació, estimació i seguiment) de projectes multimèdia.
- Manejar-se en l'ús eficient d'eines que recolzen la planificació, estimació i monitoratge de projectes multimèdia.
- Estimar els costos d'un projecte multimèdia utilitzant diferents tècniques d'estimació.
- Planificar un projecte multimèdia utilitzant els coneixements adquirits per a contribuir a l'èxit del desenvolupament del mateix.
- Establir mecanismes de monitoratge i control per a un pla de projecte.
- Identificar i avaluar riscos, així com establir mesures d'evitació i minimització d'impacte.
- Monitorizar un projecte multimèdia proposant solucions davant les contingències que apareguen.
- Seleccionar, organitzar i motivar al personal.
- Conscienciar-se dels avantatges d'utilitzar procediments i estàndards.
- Conèixer les responsabilitats social i jurídica associades a les TIC.
Dades generals
Codi:
21030
Professor/a responsable:
Villagra Arnedo, Carlos Jose
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)