Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2017-18

Acquisition and learning of English and development of the student´s communicative competence at the B1/B2 level, with the aim of preparing him/her for the teaching of English as a Foreign Language in Spanish primary schools.

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2017-18

DEGREE IN PRE-SCHOOL SPECIALITY

 

General Competences (CG)

  • CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
  • CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.

 

Specific Competences (CE)

  • CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
  • CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.

 

Optional Module Competences:>>Mention in Foreign Language: English.

  • M.ING.05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

DEGREE IN PRIMARY SPECIALITY

 

General Competences (CG)

  • CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.

 

Specific Competences (CE)

  • CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
  • CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.

 

Optional Module Competences:>>Mention in Foreign Language: English.

  • M.ING.05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18

Students are required to reach level B1/B2. In order to do so, they will have to:

- Broaden their linguistic competence in the English language, that is, their knowledge of  the phonological, lexical and syntactic levels.

- Develop their textual, interactional and sociolinguistic competences. 

- Improve the four basic communicative skills: reading and writing, and listening and speaking .

- Expand their knowledge and usage of English so as to improve their proficiency as teachers of English in  and through English.

- Enlist and activate their own resources so as to advance their independent learning and self-assessment skills.

 

 

 

General

Code: 17811
Lecturer responsible:
STOLL DOUGALL, PAMELA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught