Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
Esta asignatura pretende mejorar la competencia comunicativa del alumno en estrecha relación con el conocimiento de la cultura francesa y en directa conexión con los intereses educativos y didácticos del futuro docente.
El nivel que se prevé alcanzar una vez superada la asignatura y tras aprobar la obligatoria correspondiente, es el B1
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2017-18
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ INFANTIL
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Compromís ètic. Mostrar actituds coherents amb les concepcions ètiques i deontològiques, respectant i fomentant alhora els valors democràtics, la igualtat de gènere, la no-discriminació de persones amb discapacitat, l'equitat i el respecte als drets humans. Capacitat de crítica i autocrítica constructiva.
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG8 : Sostenibilitat. Valorar l'impacte social i mediambiental de les pròpies actuacions i de les de l'entorn. Manifestar visions integrades i sistèmiques i promoure canvis per a una gestió sostenible dels recursos.
Competències específiques (CE)
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
- CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
- CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
- CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
- CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
- CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.
- CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
- CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
- CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
- CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Conèixer l'organització de les escoles d'educació primària i, si escau, els centres i aules de formació de persones adultes, i la diversitat d'actors i accions que implica el seu funcionament. Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn i treballar en equip amb els companys com a condició necessària per a millorar l'activitat professional, compartint coneixements i valorant experiències.
- CE10 : Utilitzar l'avaluació en la seua funció pedagògica i no solament acreditativa, com a element regulador i promotor de la millora de l'ensenyament, de l'aprenentatge i de la pròpia formació, i assumir la necessitat de desenvolupament professional continu mitjançant la reflexió, l'autoavaluació i la investigació sobre la pròpia pràctica.
- CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
- CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
- CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
- CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.
- CE8 : Assumir la dimensió ètica de docent, actuant amb responsabilitat, prenent decisions i analitzant críticament les concepcions i propostes sobre educació procedents tant de la investigació i la innovació com de l'administració educativa.
- CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Utilitzar els recursos, estratègies i activitats pròpies de l'ensenyament de la Llengua Francesa des d'un punt de vista comunicatiu.
- Dissenyar una unitat o tasca d'aprenentatge per a l'àrea de Llengua Estrangera -Francès- referida a un dels cursos en els quals s'imparteix aquesta matèria.
- Activar mecanismes de resposta que permeten donar solució a qualsevol problemàtica desencadenada a partir del desenvolupament d'una unitat didàctica de Llengua Francesa.
- Mostrar una actitud reflexiva davant aquesta problemàtica, estimulant la formació d'un esperit crític.
- Sensibilitzar-se davant la problemàtica de l'aprenentatge de la llengua francesa en l'ensenyament i davant la situació d'aquesta llengua en la realitat escolar.
- Activar el coneixement oral i escrit de la Llengua Francesa adquirit en la realització i desenvolupament d'una programació.
- Induir el funcionament dels aspectes metodològics que intervenen en l'ensenyament de la Llengua Francesa propiciant un aprenentatge significatiu.
- Utilitzar els recursos i estratègies que ja es coneixen en el procés d'ensenyament-aprenentatge d'altres matèries i aplicar-los, desenvolupant-los, en l'ensenyament de la Llengua Francesa.
- Desenvolupar de forma creativa els recursos personals en l'ensenyament del francès L.E.
- Valorar la pròpia capacitat per a ensenyar una Llengua Estrangera.
- Saber planificar situacions interactives i motivadores en funció de les necessitats, experiències i interessos de l'alumne que faciliten l'ús de la llengua estrangera.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Objetivos específicos
1.Consolidar la competencia comunicativa de los alumnos
2.Adquirir los mecanismos necesarios para diseñar actividades para el aula de francés y gestionar recursos y soportes didácticos
3.Sensibilizarse ante la problemática del aprendizaje de la lengua francesa en la Enseñanza Primaria y ante la situación de dicha lengua en la realidad escolar
4.Utilizar los recursos y estrategias que ya se conocen en el proceso de enseñanza/aprendizaje de otras materias de la Educación Primaria y aplicarlos desarrollándolos en la enseñanza de la lengua francesa
5.Conocer medios, recursos y técnicas para la enseñanza del francés con niños
Dades generals
Codi:
17802
Professor/a responsable:
RUIZ QUEMOUN, FERNANDE ELISABETH
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIES INTEGRADES
Àrea: FILOLOGIA FRANCESA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 3)