Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2017-18

La asignatura "Dificultades de aprendizaje y trastornos del desarrollo" es una de las cuatro que forman la materia denominada "Aprendizaje y desarrollo de la personalidad", Tiene el carácter de Formación básica con 6 créditos ECTS distribuidos de la forma siguiente: a) clases teóricas: 1.2 créditos, b) prácticas de problemas: 1,2 créditos, c) estudio y trabajo autónomo: 3 créditos, d) tutoría: 0,6 créditos. (a y b son créditos presenciales, c y d son no presenciales).

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2017-18

General Competences (CG)

  • CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
  • CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
  • CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.

 

Specific Competences (CE)

  • CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
  • CE6 : Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de manera col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Be aware of high-performance students, their development processes, as well as their learning processes
  • Master the necessary knowledge to identify developmental dysfunctions and learning difficulties in students
  • Be aware of the learning and development difficulties of students with sensory, motor and intellectual disabilities, and developmental disorders, in order to report them and collaborate in their educational intervention

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2017-18

No data

 

 

General

Code: 17520
Lecturer responsible:
PEREZ SANCHEZ, ANTONIO MIGUEL
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
    Area: EVOLUTION AND EDUCATION PSYCHOLOGY
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught