Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2017-18
Asignatura en la que se desarrollan contenidos específicos sobre la Historia que son necesarios para la enseñanza en educación secundaria. Entre ellos se pone el acento en temas transversales y que tienen una especial actualidad, así como en otros que son especialmente confusos para el alumnado de secundaria y bachillerato.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2017-18
Competències generals del títol (CG)
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les Ciències Socials, la Geografia, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania.
- Adquirir i utilitzar criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge d'aquestes matèries i plantejar alternatives i solucions.
- Dissenyar i desenvolupar dins de l'ensenyament de les Ciències Socials, la Geografia, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre-les com un instrument de regulació i estímul a l'esforç.
- Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital i multimèdia) per a transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials, la Geografia, la Història, la Història de l'Art i l'Educació per a la Ciutadania.
- Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
- Presentar informes escrits amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals.
- Treballar de manera cooperativa amb iguals.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i dels altres.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2017-18
Desarrollar y enfocar correctamente los temas fundamentales de la Historia para hacerlos comprensibles a los alumnos de enseñanza secundaria y bachillerato.
Dades generals
Codi:
12038
Professor/a responsable:
Olivares Pedreño, Juan Carlos
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,48
Crèdits pràctics:
0,72
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
PREHIST.,ARQ.,HªANTIGA,FIL.GR.I FIL.LLA.
Àrea: ARQUEOLOGIA
Crèdits teòrics: 0,04
Crèdits pràctics: 0,08 -
Dep.:
PREHIST.,ARQ.,HªANTIGA,FIL.GR.I FIL.LLA.
Àrea: HISTORIA ANTIGA
Crèdits teòrics: 0,1
Crèdits pràctics: 0,14
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
PREHIST.,ARQ.,HªANTIGA,FIL.GR.I FIL.LLA.
Àrea: PREHISTORIA
Crèdits teòrics: 0,1
Crèdits pràctics: 0,14 -
Dep.:
HIST. MEDIEVAL, HIST. MODERNA I CIENCIES
Àrea: HISTORIA MEDIEVAL
Crèdits teòrics: 0,24
Crèdits pràctics: 0,36
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)