Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
Esta asignatura se centra en la metodología de construcción de tests psicofísicos para la evaluación del sistema visual. Haciendo uso de los conocimientos sobre estructura y función del sistema visual adquiridos por el estudiante a lo largo del grado, se aborda desde los problemas de diseño del método de medida, hasta la generación de los estímulos, la elaboración de los observadores patrón y el estudio de las prestaciones del test diseñado.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2016-17
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG11 : Habilitat d'aprenentatge per a continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CG12 : Habilitat d'adaptació a l'ambient canviant d'aquesta disciplina, sabent aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CG13 : Capacitat de creativitat.
- CG14 : Motivació per la qualitat.
- CG15 : Habilitat per a transferir resultats de recerca.
- CG16 : Capacitat d'autonomia científica i tècnica.
- CG17 : Capacitat per a mostrar informació de manera clara.
- CG2 : Capacitat d'organització i planificació.
- CG3 : Capacitat de comunicació oral i escrita (en la llengua nativa i en anglés) dels coneixements i les conclusions, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- CG4 : Capacitat de gestió de la informació i dels recursos disponibles.
- CG5 : Capacitat de resoldre problemes, integrar coneixements i formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CG6 : Capacitat de treballar en equip amb iniciativa i esperit emprenedor.
- CG7 : Capacitat per a treballar en un equip de caràcter interdisciplinari.
- CG9 : Capacitat de raonament i extracció de conclusions.
Competències específiques (CE)
- CE12 : Resolució del diagnòstic i les necessitats de compensació òptica o els tractaments visuals en grups de població diferents.
- CE14 : Estructurar l'examen visual a les peculiaritats de cada cas clínic.
- CE19 : Conèixer sistemes de prevenció i detecció d'anomalies visuals.
- CE21 : Aplicar el coneixement de les diverses anomalies visuals a les manifestacions oftalmològiques i les malalties sistèmiques i oculars.
- CE23 : Utilitzar els diversos mètodes d'exploració visual.
- CE6 : Aconseguir les habilitats necessàries per a l'adquisició d'imatges i senyals en ciències de la salut.
- CE7 : Conèixer les tècniques fonamentals de processament i anàlisi de dades. Saber analitzar i interpretar-ne els resultats.
- CE8 : Aprendre la implementació de programes informàtics per a l'anàlisi i gestió eficient de dades.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que hau de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que els sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals bàsiques
- CT1 : Habilitats de comunicació oral i escrita en anglés.
- CT2 : Habilitats relacionades amb les eines informàtiques i amb les tecnologies de la informació i la comunicació, a més de l'accés a bases de dades en línia (bibliografia científica, bases de patents i de legislació, etc.).
- CT3 : Habilitats de comunicació oral i escrita en castellà. Capacitat d'elaboració i defensa de projectes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conéixer les tècniques psicofísiques de mesura per al diagnòstic aplicat a la part neural del sistema visual.
- Dominar els protocols per a la correcta administració dels tests psicofísics.
- Adquirir els coneixements bàsics per al disseny personalitzat de tests.
- Desenvolupar la capacitat d'interpretar els resultats obtinguts en les proves psicofísiques, mitjançant la comparativa amb un patró de normalitat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
- Conocer las técnicas psicofísicas de medida para el diagnóstico aplicado a la parte neural del sistema visual.
- Dominar los protocolos para la correcta administración de los tests psicofísicos.
- Adquirir los conocimientos básicos para el diseño personalizado de tests.
- Desarrollar la capacidad de interpretar los resultados obtenidos en las pruebas psicofísicas, mediante la comparativa con un patrón de normalidad.
Dades generals
Codi:
37911
Professor/a responsable:
DE FEZ SAIZ, MARIA DOLORES
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,64
Crèdits pràctics:
0,56
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
ÒPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA
Àrea: ÒPTICA
Crèdits teòrics: 0,64
Crèdits pràctics: 0,56
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN OPTOMETRIA AVANÇADA I SALUT VISUAL
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)