Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
La importancia de la nutrición y alimentación basada en la evidencia y la necesidad de una actitud activa hacia la investigación, implica el que estas y estos profesionales estén actualizados en los hallazgos en investigación en su campo y los transfieran a su actividad profesional.
Investigación y Búsqueda de Documentación Científica pretende concienciar al alumnado de la importancia de considerar la calidad de la información de distintos tipos de evidencias científicas para la toma de decisiones y fundamentar su ejercicio. La asignatura se centra en el conocimiento y la valoración crítica de las estrategias y de las herramientas para la obtención de fuentes de información científicas, y el posterior análisis y valoración de su calidad.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2016-17
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Aprofundir en l'adquisició de coneixements actualitzats en nutrició i en l'evolució i el desenvolupament d'aquesta.
- CG2 : Desenvolupar habilitats per a usar bases de dades i fonts bibliogràfiques relacionades amb les ciències de la salut i l'alimentació.
- CG3 : Proposar, dissenyar i desenvolupar adequadament projectes de recerca interessants, en l'àmbit de la nutrició.
- CG4 : Conèixer les implicacions ètiques que requereix la recerca en el camp professional propi.
- CG8 : Desenvolupar i aplicar el mètode científic en la recerca.
- CG9 : Adquirir les eines per a la recerca en nutrició i àrees afins.
Competències específiques (CE)
- CE13 : Capacitat per a recuperar informació rellevant, relativa a una pregunta de recerca, i determinar-ne la qualitat i pertinència.
- CE14 : Ser capaç de determinar la qualitat de la informació, mitjançant l'anàlisi crítica d'estudis i documents científics.
- CE4 : Formular preguntes (objectius i hipòtesis) de recerca en alimentació i nutrició humana i aprofundir en l'aplicabilitat d'aquesta.
- CE5 : Dissenyar estratègies metodològiques per a comprendre la rellevància de la recerca en les àrees de la nutrició humana i l'alimentació.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris, relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT1 : Adquirir capacitat d'anàlisi i presa de decisions.
- CT3 : Tenir capacitat d'organització i planificació.
Competències bàsiques i generals >>Bàsiques
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
- Ser capaz de localizar y de recuperar información relevante relativa a una pregunta de investigación en el ámbito de la nutrición y de la alimentación.
- Conocer las diversas opciones que presentan los sistemas de recuperación de información de las bases de datos bibliográficas más relevantes del ámbito, para la obtención de resultados relevantes.
- Ser capaz de seleccionar y organizar la información obtenida de acuerdo con la pregunta de investigación y criterios de elegibilidad.
- Identificar y formular preguntas de investigación contextualizadas en el campo de especialización de la nutrición y la alimentación.
- Reconocer, relacionar y describir los diseños y las estrategias metodológicas (cuantitativas, cualitativas, y mixtas) que permitan responder a las preguntas de investigación formuladas.
- Realizar lectura crítica y evaluar la calidad de artículos de investigación e informes científicos.
- Diseñar una propuesta de investigación contextualizada en el campo de especialización de la nutrición y la alimentación.
- Presentar y defender en el aula la propuesta de investigación elaborada.
Dades generals
Codi:
36201
Professor/a responsable:
Vizcaya Moreno, Maria Flores
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
1,00
Crèdits pràctics:
0,20
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
INFERMERIA
Àrea: INFERMERIA
Crèdits teòrics: 1
Crèdits pràctics: 0,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN NUTRICIÓ I ALIMENTACIÓ
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)