Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

La vejez es una realidad dinámica en constante y rápido cambio, condicionada por la evolución poblacional, política y social de las comunidades humanas. El proceso de envejecimiento se caracteriza, además, por una gran variabilidad interindividual, lo que pone de manifiesto la necesidad de profundizar en los nuevos supuestos teóricos y metodológicos que contemplan el estudio de la ancianidad. De hecho, los estudios en relación a este tramo vital -y las consecuencias múltiples que de él se derivan- adquieren un volumen e importancia cada vez mayores dentro de la Sociología.

La prolongación de la vida humana se percibe, a un mismo tiempo, como oportunidad y reto social, generando incertidumbres que requieren de una aproximación científica multidisciplinar y rigurosa que permita comprenderlas. La Sociología de la Vejez ofrece la potencia de su dimensión analítica para la descripción y entendimiento de los determinantes sociales que condicionan el fenómeno y, a su vez, ofrece las herramientas necesarias para la evaluación de los programas de intervención que se ponen en marcha en torno a él.

Con esta asignatura, pues, se pretende ofrecer al alumnado conocimientos teóricos y entrenamiento en técnicas de evaluación que les permitan conectar los hilos invisibles de lo social a la experiencia universal del envejecimiento.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2016-17

General Competences (CG)

  • CG2 : Capacitat per a generar coneixement científic rellevant quant al procés d'envelliment actiu i saludable.
  • CG4 : Conèixer i aplicar els dissenys, els mètodes i les eines de recerca avançada per a l'estudi de l'envelliment actiu i saludable.
  • CG6 : Capacitat per a proposar, dissenyar, desenvolupar i gestionar projectes interessants de recerca, en l'àmbit de l'envelliment actiu i saludable.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Capacitat per a utilitzar les metodologies i eines apropiades en la recerca quant a envelliment actiu i saludable.
  • CE21 : Saber redactar treballs científics sobre envelliment actiu i salut.
  • CE22 : Capacitat per a exposar i defensar públicament un projecte de recerca.

 

Skills/Skills

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

Transversal Competences

  • CT1 : Adquirir capacitat d'anàlisi i presa de decisions.
  • CT2 : Tenir capacitat d'organització i planificació.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

No data

 

 

General

Code: 36104
Lecturer responsible:
ALGADO FERRER, MARIA TERESA
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 1,00
Practical credits: 0,20
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: SOCIOLOGIA I
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 1
    Practical credits: 0,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught