Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
La formación específica de SAMU hasta la actualidad se fundamenta en el nuevo modelo de asistencia urgente extrahospitalaria de la Comunidad Valenciana, cuyos antecedentes normativos son el Decreto 122/1984, de 12 de noviembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, por el que se aprueba el Plan de Formación y Coordinación de Urgencias, en la Ley 14/1986 General de Sanidad, Plan Director del Sistema de Atención Sanitaria Urgente de la Comunidad Valenciana y otras normas de desarrollo posterior..
Desde la implantación de los primeros servicios CICU (Centro de Información y Coordinación de Urgencias) y SAMU hasta alcanzar su actual grado de desarrollo, ha sido necesario impulsar la reforma del modelo tradicional de los servicios de urgencias extrahospitalarias y realizar un importante esfuerzo organizativo, negociador y presupuestario que permitiese dotar a la población de una cobertura sanitaria a las urgencias vitales y emergencias, moderna, eficaz y coordinada. Alcanzando su actual grado de desarrollo en cuanto a los servicios CICU y SAMU.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2016-17
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Adquirir coneixement avançat de l'organització dels sistemes d'emergències hospitalari i prehospitalari, amb capacitat per a desenvolupar les actituds necessàries per a exercir i liderar les funcions de l'equip sanitari.
- CG12 : Usar estratègies i habilitats per a fer procediments terapèutics invasius.
- CG14 : Coordinar els coneixements necessaris en el procés patològic amb les cures específiques.
- CG2 : Identificar les diferències entre els diversos processos assistencials en l'emergència.
- CG4 : Adquirir coneixements i habilitats per al diagnòstic, tractament i suport vital avançat de les principals emergències i urgències mèdiques en adults i pediatria.
- CG5 : Dirigir, prestar i avaluar les cures integrals en l'emergència.
- CG6 : Emprar en el treball una cultura en seguretat clínica que integre la valoració, identificació, avaluació i comunicació dels esdeveniments adversos més freqüents.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT1 : Adquirir capacitat d'adaptació a qualsevol context o escenari.
- CT10 : Tenir compromís ètic.
- CT2 : Adquirir capacitat de treball en equip pluridisciplinari/transdisciplinari.
- CT4 : Adquirir habilitats en comunicació.
- CT5 : Adquirir capacitat d'anàlisi i presa de decisions.
- CT6 : Adquirir capacitat d'organització i planificació.
- CT7 : Adquirir capacitat de prioritzar.
- CT8 : Tener motivació per la qualitat.
- CT9 : Tenir raonament crític.
Competències bàsiques i generals >>Bàsiques
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
OBJETIVOS ESPECÍFICOS:
Conocer de la organización y funcionamiento de una base HEMS, así como los perfiles de los profesionales de las misiones.
Conocer los Riesgos Laborales en el entorno Hems, y la aplicación de las las medidas de seguridad y autoprotección pertinentes tanto para el profesional sanitario como para el paciente.
Conocer el trabajo en tierra y en vuelo durante la misión Hems en las diferentes patologías.
Conocer los diferentes tipos de misión Hems (primario, secundario) así como las peculiaridades de cada uno.
Dades generals
Codi:
35910
Professor/a responsable:
García Aracil, Noelia
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,72
Crèdits pràctics:
0,48
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
INFERMERIA
Àrea: INFERMERIA
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 0,48
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN EMERGÈNCIES I CATÀSTROFES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)