Competencies and objectives
Course context for academic year 2016-17
La salud pública es definida como los esfuerzos colectivos de promover, proteger y restaurar la salud. Se trata de una especialidad de carácter multidisciplinar en la que profesionales de todas las disciplinas pueden aportar conocimientos y destrezas para contribuir al abordje de la salud, como fenómeno complejo y multidimensional. La salud pública se desarrolla a través de funciones esenciales que la proyectan desde diferentes sectores: instituciones públicas, organizaciones sociales o movimientos comunitarios. La investigación en salud pública proporciona herramientas para la aplicación y fomento de políticas y actividades de promoción y protección de la salud (para reducir la probabilidad de la aparición de la enfermedad, o impedir o controlar su progresión) de vigilancia de la salud de la población, de identificación de sus necesidades sanitarias y de planificación, gestión y evaluación de los servicios de salud a través de la investigación.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2016-17
General Competences (CG)
- CG10 : Valorar la qualitat i viabilitat de diverses estratègies, eines o instruments per a obtenir dades o informació i dissenyar estratègies d'implementació.
- CG4 : Argumentar les relacions entre els objectius principals de diverses ciències de la salut, els mètodes de recerca més utilitzats i les repercussions que tenen per generar diferents tipus d'evidències.
- CG5 : Argumentar les fases del procés de recerca i les relacions entre aquestes.
- CG6 : Identificar les línies de recerca més rellevants en l'àrea de coneixement pròpia.
- CG7 : Plantejar preguntes de recerca i formular objectius i hipòtesis de recerca.
- CG8 : Ser capaç de valorar críticament les diverses fonts d'informació documentals, a partir de la qüestió i els objectius de recerca plantejats per realitzar cerques ajustades i obtenir resultats pertinents.
- CG9 : Dissenyar els estudis de recerca més convenients per a respondre qüestions de recerca, considerant criteris de qualitat metodològica i de viabilitat.
Specific Competences (CE)
- CE21 : Analitzar les tendències dels principals problemes de salut pública, d'acord amb els entorns i hàbitats poblacionals.
- CE22 : Comparar les diferències en els patrons de salut-malaltia entre homes i dones, segons variables biològiques, socials i polítiques.
- CE23 : Identificar les desigualtats en salut i els eixos determinants de les desigualtats en salut, per a afavorir una pràctica de la salut pública des de l'enfocament d'equitat.
- CE24 : Determinar els coneixements generats per la ciència sobre la salut de les dones i identificar biaixos de gènere en la producció i divulgació de coneixement i en l'atenció sanitària, per a aplicar la perspectiva de gènere a la pràctica professional, afavorint l'equitat i la qualitat.
- CE25 : Comprendre l'efecte potencial que les estructures heteronormatives tenen en la salut de les persones, quant a aspectes d'orientació sexual.
- CE26 : Reconèixer les polítiques, les estratègies i els plans de salut pública i per a la promoció de la salut pública.
- CE27 : Reconèixer la importància dels estudis de gènere, classe i ètnia, com a eina notable per a la comprendre l'etiologia de les malalties en dones i homes.
- CE28 : Ser capaç d'integrar l'anàlisi de la influència de les desigualtats socials (gènere, nivell socioeconòmic i ètnia) en la salut i en el desenvolupament de la recerca i acció en salut pública.
Skills/Skills
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis, o pluridisciplinaris, relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Transversal Competences
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
No data
General
Code:
35711
Lecturer responsible:
GIL GONZALEZ, DIANA MARIA
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
2,00
Practical credits:
0,40
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
COMMUNITY NURSING, PREVENTATIVE MEDICINE AND PUBLIC HEALTH
Area: PREVENTATIVE MEDICINE AND PUBLIC HEALTH
Theoretical credits: 2
Practical credits: 0,4
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN RESEARCH IN HEALTH SCIENCES
Course type: OPTIONAL (Year: 1)