Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2016-17
La asignatura pretende proveer de la competencia genérica de analizar cualitativamente datos obtenidos en contextos naturales y las competencias específicas de usar las estretegias de analisis cualitativo más adecuadas seguún el diseño del estudio y de realizar un análisis cualitativo etico, reguroso y de calidad. La asignatura está organizada alrededor de tres ejes: la naturaleza del análisis cualitativo, la práctica del análisis cualitativa y la calidad del análisis. Esta asignatura es una continuacion de la que se imparte en el primer cuatrimestre sobre métodos de investigación cualitativa y complementa a las asignaturas sobre analisis cuantitativo de datos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2016-17
Competències generals del títol (CG)
- CG11 : Preparar la informació o les dades obtingudes per a analitzar-les, valorar diverses estratègies i fer l'anàlisi.
Competències específiques (CE)
- CE14 : Usar les estratègies d'anàlisi qualitativa més adequades segons el disseny de l'estudi.
- CE15 : Adquirir la capacitat de sintetitzar la informació, de conceptualitzar les dades i de recontextualitzar l'anàlisi en l'àrea en estudi.
- CE16 : Fer una anàlisi qualitativa ètica, rigorosa i de qualitat.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis, o pluridisciplinaris, relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
Competències bàsiques i generals >>Bàsiques
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17
1. Conocer las bases teóricas y epistemológicas del análisis cualitativo de datos.
2. Saber elegir la estrategia de análisis cualitativo de datos más apropiada.
3. Llevar a cabo un razonamiento abductivo.
4. Desarrollar el pensamiento reflexivo.
Dades generals
Codi:
35707
Professor/a responsable:
De La Cuesta Benjumea, Carmen
Crèdits ECTS:
5,00
Crèdits teòrics:
1,60
Crèdits pràctics:
0,40
Càrrega no presencial:
3,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
PSICOLOGIA DE LA SALUT
Àrea: INFERMERIA
Crèdits teòrics: 1,6
Crèdits pràctics: 0,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN INVESTIGACIÓ EN CIÈNCIES DE LA SALUT
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)