Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Sense dades

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2016-17

Sense dades

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la matèria de literatura nord-americana referida al període que va de l'època colonial a la fi del segle XIX, les relacions mútues entre aquestes parts, a més de construir unitats complexes de pensament a partir d'idees independents, fonamentant-se en els trets comuns.
  • Ser capaç de negar-se a admetre raonaments aliens provinents de posicions d'autoritat, sense sotmetre'ls a judici personal, i actuar igualment amb les idees pròpies: tractant-les com si foren d'uns altres.
  • Adquirir la convicció que el perspectivisme que dóna el treball en grup contribueix a millorar els resultats i evitar l'abstracció obsessiva en les idees pròpies, cosa que pot conduir a l'error.
  • Ser capaç d'emprendre tasques i projectes sense supervisió o impuls extern constants i de debatre'n els resultats de manera objectiva i equilibrada.
  • Distingir períodes en el desenvolupament de la literatura nord-americana des de l'època colonial fins a finals del segle XIX, situar-hi els autors i les obres específiques i definir-ne les característiques principals, a més de caracteritzar els diversos corrents estètics que s'hi perfilen. 
  • Conèixer les característiques socials, econòmiques, polítiques, culturals, etc. dels Estats Units en el període que va de l'època colonial fins a finals del segle XIX, i relacionar-hi els autors, les obres i les tendències de què s'ocupa aquesta assignatura.
  • Conèixer els mètodes i les tècniques d'anàlisi literària desenvolupats en la cultura nord-americana amb referència període que estudia aquesta assignatura.
  • Ser capaç de posar en marxa i desenvolupar processos de cerca i ordenació d'informació, a més de fer síntesi a partir de dades referents a autors i obres corresponents al període comprès entre l'època colonial i finals del segle XIX.
  • Analitzar críticament obres concretes, o fragments d'obres, de la literatura nord-americana corresponents al període que va de finals del segle XVII a la fi del segle XIX, amb un un mètode ordenat i coherent, i determinar-ne les característiques formals i la relació d'aquestes amb l'establiment de la gamma de significats hipotètics admissibles.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

To obtain a deeper understanding of the United States of America, of what it represents and how it sees itself, through its texts.

To read a representative cross-section of American literary texts written during the period covered by this course (1690-1899)

To develop the capacity of making an informed analysis of an array of literary texts

To learn about the historical, cultural, social and political contexts within which these texts were created

 

 

Dades generals

Codi: 31038
Professor/a responsable:
Gómez Reus, María Teresa
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix