Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2016-17

La asignatura Habilidades Profesionales I es una de las asignaturas obligatorias que, contribuye a la consecución de este objetivo, enmarcándose dentro del Modulo A, la Materia A3 donde se trabajan lao Habilidades profesionales en sus diferentes niveles de profundización. Así, el punto de partida es la asignatura Iniciación a las Habilidades, sirviendo de base para las restantes asignaturas del Modulo: Habilidades profesionales II y Habilidades profesionales III. Asimismo se relaciona con el Modulo B (Contextos institucionales) y contribuye a la preparación de las prácticas (Modulo E

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2016-17

General Competences (CG)

  • CG1 : Capacitat per a treballar i valorar de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats les seues necessitats i circumstàncies.
  • CG3 : Donar suport a les persones perquè siguen capaces de manifestar les seues necessitats, punts de vista i circumstàncies.
  • CG6 : Demostrar competència professional en l'exercici del treball s+B736ocial.
  • CG7 : Capacitat per a contribuir al desenvolupament dels drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, així com els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA2 : Competències informàtiques i informacionals. Capacitat per a aplicar les tecnologies informàtiques i informacionals en l'exercici de l'activitat professional.
  • CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita. Capacitat per a comunicar idees oralment i per escrit de manera comprensible a persones, famílies, grups, comunitats i organitzacions.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Establir relacions professionals a fi d'identificar la forma més adequada d'intervenció.
  • CE11 : Utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes.
  • CE12 : Dissenyar, implementar i avaluar projectes d'intervenció social.
  • CE14 : Preparar i participar en les reunions de presa de decisions a fi de defensar millor els interessos de les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats.
  • CE19 : Gestionar, presentar i compartir històries i informes socials mantenint-los complets, fidels, accessibles i actualitzats com a garantia en la presa de decisions i valoracions professionals.
  • CE22 : Investigar, analitzar, avaluar i utilitzar el coneixement actual de les millors pràctiques del Treball Social per a revisar i actualitzar els propis coneixements sobre els marcs de treball.
  • CE3 : Valorar les necessitats i opcions possibles per a orientar una estratègia d'intervenció.
  • CE4 : Respondre a situacions de crisi valorant la urgència de les situacions, planificant i desenvolupant accions per a encarar-les i revisar-ne els resultats.
  • CE6 : Preparar, produir, implementar i avaluar els plans d'intervenció amb les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i els col·legues professionals, negociant el subministrament de serveis que han de ser utilitzats i revisant l'eficàcia dels plans d'intervenció amb les persones implicades a fi d'adaptar-los a les necessitats i circumstàncies canviants.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17

4.2. Objetivos específicos aportados por el profesorado

 

+  Objetivos Cognitivos

  • Distinguir los contextos de Intervención Institucional (subsistemas de Bienestar Social) de los contextos profesionales de Intervención
  • Identificar los contextos profesionales de Intervención
  • Situar la ética y los valores del Trabajador Social en la relación con el usuario
  • Situar los axiomas de la comunicación humana en el contexto de intervención del Trabajo Social
  • Conocer los principios de la entrevista en Trabajo Social
  • Distinguir las fases de la entrevista
  • Identificar los diferentes tipos de preguntas posibles en una entrevista de relación, su objetivo y formulación
  • Situar los soportes documentales básicos del Trabajo Social y su aplicación

 

 

+ Objetivos Instrumentales:

 

  • Aplicar los principios del Trabajo Social a la relación el usuario
  • Experimentar las bases esenciales de la relación de ayuda
  • Simular el primer contacto con el usuario, a través de la preparación y/o observación de una primera entrevista.
  • Aprender a crear  el sistema de acción con el usuario
  • Experimentar las habilidades y destrezas necesarias para el establecimiento de la relación en la primera entrevista
  • Aplicar los axiomas de la comunicación al establecimiento de la relación
  • Aprender a formular hipótesis que permitan estructurar las entrevistas.
  • Aplicar los diferentes tipos de preguntas
  • Construir los principales soportes documentales básicos

 

+ Objetivos Actitudinales.

 

  • Aceptar las bases esenciales del establecimiento de la relación y la ética en el quehacer del profesional de Trabajo Social.
  • Colaborar con los compañeros en el trabajo de equipo
  • Responsabilizar a cada estudiante para la realización de un trabajo eficaz

 

 

 

 

 

General

Code: 19516
Lecturer responsible:
VILLEGAS CASTRILLO, ESTHER
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 2,40
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: SOCIAL WORK AND SOCIAL SERVICES
    Area: SOCIAL WORK AND SOCIAL SERVICES
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 2,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught