Competencies and objectives
Course context for academic year 2016-17
La teoría hermenéutica se constituye en metodología desde su origen clásico y alcanza su realización moderna en tanto que totalización metodológica. La asignatura se propone examinar el curso de ese desarrollo hasta alcanzar la situación actual relativa a historia de las ideas y de los conceptos.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2016-17
General Competences (CG)
- 3) : Comprendre i fer ús de la complementarietat metodològica, les seues convergències i possibilitats combinatòries com a procediment natural que permeta dur a terme una investigació humanística ben fonamentada.
- 4) : Conèixer i aplicar profitosament tots els mitjans instrumentals i procediments aplicatius que se'n deriven, en situació útil per a l'exercici de la investigació científicohumanística en els seus diferents mètodes i camps.
- 5) : Transmetre, comunicar, exercir l'ensenyament dels coneixements, teories i tècniques metodològics rellevants en Ciències Humanes.
Specific Competences (CE)
- 1. : Conèixer i definir de manera precisa els diferents mètodes propis de la investigació en ciències humanes, així com la repercussió ètica que poden tenir.
- 2. : Descriure i analitzar amb tot el rigor exigible els principis i tècniques fonamentals dels mètodes esmentats.
- 3. : Observar i explicar la contigüitat, pressuposició i relació entre diversos mètodes o entitats culturals comparables entre si.
- 4. : Exposar els grans moments històrics del pensament metodològic humanístic i les seues institucions científiques i acadèmiques.
- 5. : Determinar objectes concrets d'investigació cientificohumanística, o d'utilitat aplicativa, i la seua possibilitat de constitució més correcta, així com la seua adscripció preferent a una o diverses metodologies o procediments.
- 7. : Utilitzar i aplicar de manera adequada i rendible els mètodes més rellevants de la investigació cientificohumanística per a conjuminar la perennitat mil·lenària de les seues tècniques més antigues amb les més recents, a través des les seues diverses possibilitats d'instrumentalització de la naturalesa de què es tracte.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2016-17
familiarizarse con su aplicación rigurosa
2. Conocer los fundamentos de la hermenéutica y sus distintas tradiciones: retórico-filológica, teológica, jurídica,
historiográfica, sociológica y estético-literaria.
3. Desarrollar competencias para la comprensión de obras de referencia en el campo de la hermenéutica y la
historia de los conceptos y las ideas
4. Reconocer y replantear los problemas centrales de las ciencias humanas desde la perspectiva de las
metodologías hermenéuticas, en particular la historia de las ideas y la historia de los conceptos
5. Aplicar los instrumentos y el aparato conceptual proporcionados por tales metodologías a los problemas
particulares de interpretación histórico-cultural, con que el alumno haya de enfrentarse en su actividad investigadora
6. Utilizar con aprovechamiento las fuentes bibliográficas y digitales necesarias para la aplicación de
procedimientos hermenéuticos, con especial atención a la racionalización de los recursos de búsqueda y selección de
material disponibles en internet.
7. Reconocer la naturaleza interdisciplinar de los estudios humanísticos y asumir sus consecuencias
metodológicas para una rigurosa praxis investigadora y docente.
General
Code:
11944
Lecturer responsible:
AULLON DE HARO, PEDRO
Credits ECTS:
3,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
0,00
Distance-base hours:
1,80
Departments involved
-
Dept:
SPANISH STUDIES, GENERAL LINGUISTICS AND THEORY OF LITERATURE
Area: LITERARY THEORY AND COMPARED LITERATURE
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 0
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN HUMANISTIC METHODOLOGIES IN THE DIGITAL ERA
Course type: COMPULSORY (Year: 1)