Competències i objectius

SENSE DOCÈNCIA EN AQUEST CURS ACADÈMIC

 

Context de l'assignatura per al curs 2016-17

Se trata de estudiar el concepto clásico de argumentación en el nuevo contexto de las tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) digitalizadas. Se tratará la argumentación en una doble vertiente: por una parte, la argumentación discursiva, en su formato lingüístico, bajo los criterios lógico-sintácticos tradicionales de argumentaciones válidas y falaces, con especial interés en los argumentos filosóficos más conocidas (ontológico, antinomias, paradojas...). Por otra, la argumentación perceptiva, un tipo de argumentación propio de la época de las tecnologías visuales, asociadas a la publicidad, bajo criterios semánticos y espaciales.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2016-17

Competències específiques (CE)

  • 2. : Descriure i analitzar amb tot el rigor exigible els principis i tècniques fonamentals dels mètodes esmentats.
  • 3. : Observar i explicar la contigüitat, pressuposició i relació entre diversos mètodes o entitats culturals comparables entre si.
  • 5. : Determinar objectes concrets d'investigació cientificohumanística, o d'utilitat aplicativa, i la seua possibilitat de constitució més correcta, així com la seua adscripció preferent a una o diverses metodologies o procediments.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Competències disciplinàries i acadèmiques

L'alumne del màster serà capaç de discriminar en un text —periòdic, novel·la, televisió...—els tipus d'arguments que explícita o, com és més habitual, apareixen implícitament difuminats entre descripcions, narracions, diàlegs, monòlegs, imatges, etc. A partir del seu reconeixement podran exercitar ells mateixos argumentacions tant de manera aïllada —exemples—, com integrada en discursos més amplis –petites narracions...

Competències professionals

Ser capaç tant dels arguments com de saber respondre amb propietat als arguments dels possibles antagonistes.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2016-17

Objetivos generales

El curso pretende que el/la alumno/a se familiarice con la gran variedad de tipos de argumentos que se utilizan explícita o implícitamente en los discursos orales, escritos y aun visuales en las actuales sociedades de la Información y la Comunicación.

Objetivos conceptuales

El/la alumno/a habrá de distinguir las diferentes estructuras de los argumentos, clasificarlos según diversos criterios (semánticos, pragmáticos...); identificar argumentos dentro de discursos más amplios; encontrar argumentos perceptivos en los mundos de imágenes que nos envuelven; explicar y/o comentar los argumentos que se encuentran en la publicidad; y ejemplificar los mismos límites de la argumentación.

Objetivos procedimentales

El objetivo más ambicioso de la asignatura se encuentra en este apartado: que el/la alumno/a comience a estudiar los razonamientos como un metalenguaje para acabar utilizando los razonamientos en lenguaje-objeto tras observar y debatir los argumentos tópicos de la cultura occidental y reproducir o simular otros argumentos a partir de los primeros que le han de servir de modelo.

Objetivos actitudinales

El/la alumno/a habrá de apreciar y ponderar no sólo los usos de la argumentación válida frente a la argumentación ilícita, sino también los abusos y las extrapolaciones de la argumentación.

 

 

Dades generals

Codi: 11938
Professor/a responsable:
Nájera Pérez, Elena
Crèdits ECTS: 2,00
Crèdits teòrics: 0,80
Crèdits pràctics: 0,00
Càrrega no presencial: 1,20

Departaments amb docència

  • Dep.: HUMANITATS CONTEMPORANIES
    Àrea: FILOSOFIA
    Crèdits teòrics: 0,8
    Crèdits pràctics: 0
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix