Competencies and objectives
Course context for academic year 2015-16
Los videojuegos son uno de los tipos de aplicaciones que más éxito han cosechado en dispositivos móviles. Estas aplicaciones plantean una serie de problemáticas muy distintas de las encontradas en otra clase de aplicaciones. Además, los videojuegos para dispositivos móviles deben diseñarse atendiendo a las características específicas de estos dispositivos, que difieren de las encontradas en otras plataformas para videojuegos.
La asignatura Videojuegos para Dispositivos Móviles se centra en el diseño de videojuegos orientados a dispositivos móviles y en el estudio de las técnicas, patrones, tecnologías y herramientas dirigidas a crear este tipo de aplicaciónes.
Se recomienda haber cursado previamente las asignaturas "Tecnologías para el desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles", "Interfaz de usuario en dispositivos móviles", y "Gráficos y multimedia".
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2015-16
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN DEVELOPMENT OF SOFTWARE FOR MOBILE DEVICES
General Competences (CG)
- CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
- CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
- CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
- CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
- CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
- CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
- CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
- CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
- CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
- CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
- CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.
Specific Competences (CE)
- CE7 : Conèixer i aplicar els diversos enfocaments i tecnologies per a generar gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
- CE9 : Conèixer els fonaments del disseny de videojocs enfocats a dispositius mòbils i ser capaç d'utilitzar llibreries i eines per a desenvolupar aquest tipus de videojocs.
UA Basic Transversal Competences
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN DEVELOPING OF SOFTWARE FOR MOBILE DEVICES
Transversal Competences
- CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
General Competences
- CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
- CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
- CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
- CG4 : Ser capaços de desenvolupar aplicacions en equips multidisciplinaris, integrant els diferents elements necessaris per a l'obtenció d'un producte final (disseny gràfic, localització, etc.).
- CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
- CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
- CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
- CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.
Specific Competences
- CE7 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a la generació de gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
- CE9 : Conèixer els fonaments del disseny de videojocs enfocats a dispositius mòbils, i ser capaç d'utilitzar llibreries i eines per al desenvolupament d'aquesta mena de videojocs.
Basic Competences
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16
No data
General
Code:
43288
Lecturer responsible:
LOZANO ORTEGA, MIGUEL ANGEL
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,00
Practical credits:
1,40
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Area: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN DEVELOPMENT OF SOFTWARE FOR MOBILE DEVICES
Course type: COMPULSORY (Year: 1)