Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2015-16

Si la asignatura de Composición Arquitectónica 1 (CA1) introducía al alumnado en la complejidad de la disciplina desde un punto de vista global a través de cuatro grandes bloques temáticos que abordaban cuestiones esenciales (idea, teoría, práctica y contexto de la arquitectura), y las asignaturas de Composición Arquitectónica 2 y 3 lo eran básicamente de historia de los hechos y de las ideas de arquitectura (Grecia, Roma, Alta y Baja Edad Media, Renacimiento y Barroco, en CA2, y, de la Ilustración a nuestros días, en CA3), la asignatura de Composición Arquitectónica 4 sienta sus bases en esos conocimientos previos, fundamentalmente históricos, a los cuales acude constantemente para ilustrar y plantear una aproximación teórica a los conceptos básicos de lo que a lo largo y ancho de la cultura occidental se ha entendido como “composición arquitectónica”, mediante visiones multidisciplinares cuyo punto de inflexión es el pensamiento moderno. Se trata de enfatizar y ahondar en el carácter transversal de la disciplina de la composición arquitectónica y su papel en la generación de recursos previos útiles al proyecto arquitectónico.


Para ello, y a modo de herramientas para el análisis de arquitectura que fundamente una posterior crítica y sustente los propios juicios de valor que todo arquitecto y arquitecta han de construirse (una manera de ser y estar en el mundo para intervenir en él), se van abordando distintas cuestiones a lo largo del curso tales como las que podemos agrupar en las siguientes siete parejas: 1) prolegómenos y naturaleza, 2) función y construcción, 3) forma y luz/color, 4) razón y modernidad, 5) espacio y tiempo, 6) posmodernidad y tipología, y 7) ética y compromiso del arquitecto.

 

Calendario

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2015-16

General Competences (CG)

  • CG : Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
  • CG : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
  • CG : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.

 

Skills/Skills

  • CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
  • CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Inherent transversal competences:>>Cognitive Instrumental

  • CT : Habilitat per a l'estètica i la forma. Capacitat de posicionar-se críticament davant la bellesa.
  • CT : Habilitat per a l'anàlisi i la síntesi. Habilitat per a separar les parts d'un procés d'indagació i habilitat per a recompondre el tot a partir d'unes parts.
  • CT : Habilitat per al raonament crític. Capacitat de confrontar línies argumentals diverses, sistematitzant el dubte sobre qualsevol afirmació presentada.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar, autònomament i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
  • CT : Capacitat d'adoptar el mètode científic. Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos, tant a nivell acadèmic com professional.
  • CT : Capacitat de treball en grup. Capacitat d'èxit en treballs col·lectius i de grup, repartint treball i assumint rols.
  • CT : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a analitzar i millorar la qualitat d'un projecte.
  • CT : Capacitat d'expressió. Capacitat d'exposició oral i escrita.

 

Inherent transversal competences:>>Methodological Instrumental

  • CT : Habilitat per a integrar els diversos sabers i disciplines. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en què s'intervé i habilitat per a seleccionar i incorporar els arguments més eficaços.

 

Inherent transversal competences:>>Linguistic Instrumental

  • CT : Habilitat per a elaborar i expressar idees i discursos propis. Habilitat per a generar registres que caracteritzen un llenguatge propi i diferenciat, fins i tot reciclant les maneres ja conegudes i fixant-ne noves.

 

Inherent transversal Competences:>>Individual Interpersonal

  • CT : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.

 

Inherent transversal Competences:>>Social Interpersonal

  • CT : Habilitat per a les relacions interpersonals i la comunicació. Capacitat per a gestionar processos que impliquen negociació d'idees en diferents fòrums.

 

Inherent transversal Competences:>>Achievement System

  • CT : Motivació per la superació d'obstacles. Capacitat per a no deixar-se intimidar pels obstacles i saber superar-los sense patir pèrdues personals importants. Capacitat per a optimitzar les nostres energies i orientar-les cap a metes possibles i autoregeneradores.

 

Specific Competences:>>Project Block

  • CE : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
  • CE : Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
  • CE : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
  • CE : Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
  • CE : Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16

No data

 

 

General

Code: 35533
Lecturer responsible:
GILSANZ DIAZ, ANA COVADONGA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: GRAPHIC EXPRESSION AND CARTOGRAPHY
    Area: ARCHITECTURAL COMPOSITION
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught