Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2015-16

Agenda

The second semester, Architectural project design 3, consists in an approach to the technician world of the project. We are going to talk about many items that constantly appear in the recreation of the new reality. It will be a unique project work developed during the whole semester, individually.
Every WEEK we create a round table formed with the students, the teacher, some invited architects or people involve in the contemporary construction of the culture of the project in order to discuss about architectural programs, social networks, contexts, materials, citizens, structures, construction, economy, history, city shape…, and architecture.
Every week appears new items to be discussed and, if it would be possible, a new expert voice to improve our consciences about the new understanding of our reality as students and as an architects.
Subject competences
Inherent transversal competences:

Cognitive Instrumental
CG21: Capacity for imagination, fantasy and creativity. Ability to convert imaginative and creative situations into diagrams or maps for interaction. Capacity to understand the logic of fantasy, its resources and possibilities.
Inherent transversal competences:

Methodological Instrumental
CG24: Ability to make decisions. Capacity to understand the complexity of contexts where we make transformations and take a corresponding creative decision in a responsible manner.
Inherent transversal competences:

Linguistic Instrumental
CG33: Capacity for spatial representation and graphic ideation. Capacity to understand and interpret an architectural process spatially and manage pictorial and plastic referents as support for ideation.
Inherent transversal Competences:

Entrepreneurship Capability System
CG46: Ability to negotiate and take projective action. Capacity to problematise reality and implement sustainable propositive mechanisms for action in it.

Inherent transversal Competences:

Leadership System
CG55: Ability to pursue good ideas. Capacity to find those ideas that are extremely relevant because of their synthetic and/or operative capacity and set them as priority goals.

Specific Competences:

Preparatory Block
CE2: Ability to conceive and represent the visual attributes of objects and master proportion and drawing techniques, including computer-based techniques.

Specific Competences:

Project Block
CE34: Ability to conceive, prepare and develop basic projects for execution, sketches and draft projects.
CE53: Suitable understanding of the architectural, town planning and landscape traditions of western culture, as well as their technical, climatic, economic, social and ideological foundations.
CE55: Suitable understanding of the relationship between cultural standards and the social responsibilities of architects.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2015-16

General Competences (CG)

  • CG : Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
  • CG : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
  • CG : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
  • CG : Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
  • CG : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
  • CG : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
  • CG : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.

 

Skills/Skills

  • CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
  • CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Inherent transversal competences:>>Cognitive Instrumental

  • CT : Habilitat per a la imaginació, la fantasia i la creativitat. Habilitat per a traduir situacions imaginatives o creatives a diagrames o mapes amb els quals interactuar. Capacitat per a entendre la lògica, els recursos i les possibilitats de la fantasia.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a analitzar i millorar la qualitat d'un projecte.
  • CT : Capacitat de programar i fixar terminis. Capacitat de planificar treballs i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.

 

Inherent transversal competences:>>Methodological Instrumental

  • CT : Habilitat per a prendre decisions. Capacitat per a entendre la complexitat dels contextos en què produïm transformacions i prendre-hi decisions creatives de manera responsable.

 

Inherent transversal Competences:>>Entrepreneurship Capability System

  • CT : Habilitat per al diagnòstic i l'acció projectiva. Capacitat per a problematizar la realitat i implementar-hi mecanismes propositius i sostenibles d'acció.

 

Inherent transversal Competences:>>Leadership System

  • CT : Habilitat per a perseguir les bones idees. Capacitat per a localitzar les idees extremadament rellevants per la capacitat sintètica o les operatives i fixar-les com a objectius prioritaris.

 

Inherent transversal Competences:>>Achievement System

  • CT : Motivació per la superació d'obstacles. Capacitat per a no deixar-se intimidar pels obstacles i saber superar-los sense patir pèrdues personals importants. Capacitat per a optimitzar les nostres energies i orientar-les cap a metes possibles i autoregeneradores.

 

Specific Competences:>>Project Block

  • CE : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
  • CE : Coneixement adequat de les bases de l'arquitectura vernacla.
  • CE : Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
  • CE : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
  • CE : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
  • CE : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
  • CE : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
  • CE : Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
  • CE : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
  • CE : Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
  • CE : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
  • CE : Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
  • CE : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
  • CE : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
  • CE : Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
  • CE : Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.
  • CE : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16

The objective of this course is that the student will be capable to stimulate his/hers conscience and take a position in the architectural world of the contemporary projects. They, also, have to generate their skills and thoughts about the new situation and to learn how to express it in an architectural way. We are going to focus in the Thecnical work of the Architect.
The whole course will be developed in the social networks. We will create a web-page for the video presentations. Facebook and twitter will be used for the communication between students.
The BLOG page is also accurate for the presentations in order not to plot the work and spend money every week. We usually present the students work with the computer and the projector through the web.

 

 

General

Code: 35520
Lecturer responsible:
ALVADO BAÑON, JOAQUIN
Credits ECTS: 12,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 4,80
Distance-base hours: 7,20

Departments involved

  • Dept: GRAPHIC EXPRESSION AND CARTOGRAPHY
    Area: ARCHITECTURAL PROJECTS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 4,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught