Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2015-16

Esta es la primera de las asignaturas de Microeconomía impartida a los estudiantes en el grado de Economía. Está programada para el primer cuatrimestre del primer año.

Se concibe esta asignatura a partir de contenidos principalmente conceptuales. En consecuencia se atenderá a desarrollar explicaciones que, manteniendo el rigor preciso de la materia, eviten el recurso a propuestas cuyos requerimientos analíticos superen los que previsiblemente atesoren los estudiantes.

El contenido de esta asignatura se dividide en seis secciones elementales. La primera de ellas tendrá un contenido introductorio; la segunda parte se centrará en el estudio de los mercados; en la tercera se abordan las virtudes de los mercados; la cuarta abordará el papel del sector público en la Economía; la quinta se centrará en el estudio de las empresas en los mercados competitivos; por último, la sexta parte profundizará en algunos temas avanzados en el ámbito de la Microeconomía.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2015-16

Competències generals del títol (CG)

  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
  • CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
  • CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
  • CE2 : Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
  • CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
  • CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Utilitzar raonaments analítics per a plantejar problemes econòmics i resoldre'ls.
  • Comprendre el paper dels preus en l'economia i la determinació d'aquests en els diferents tipus de mercats.
  • Comprendre els principis bàsics del mercat a través de l'anàlisi de l'oferta i la demanda.
  • Veure la relació entre mercats competitius i eficiència.
  • Introduir la problemàtica de les economies obertes en les seues relacions comercials i financeres amb altres països.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16

  • Conocer los problemas básicos que estudia la Microeconomía: Asignación de recursos, eficiencia distributiva, mercados.
  • Entender el funcionamiento de los mercados así como las eventuales deficiencias de su actuación.
  • Entender el comportamiento racional de los agentes en entornos económicos.
  • Conocer las políticas públicas y sus instrumentos para resolver ineficiencias de los mercados.
  • Entender el funcionamiento de procesos de asignación en general.

 

 

Dades generals

Codi: 35000
Professor/a responsable:
Alcalde Pérez, José
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix