Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2015-16

The subject "English Independent User" is focused on the training of professionals and teachers who will use English as a Foreign Language and/or Second Language (L2). In this regard, theoretical sessions and practical classes entail the application of active methodologies in order to foster an autonomous and significant learning. For that purpose error-based analysis and problem-based tactics will be used as daily routines.

Therefore, the methods and techniques developed in the classroom involve a double-sense result, as they are supposed to be effective for both students of English language in Education or any other area and future teachers/speakers applying their own teaching strategies when training independent users in English.

In that sense, the syllabus includes two sections or approaches:

1. Teaching English Language or "Teaching in English" with special interest in the development of communicative competence in the classroom. Innovative strategies, teaching quality and practical applications.

2. Contents used to support the teaching methodologies for the development of language and communication skills that enhance the knowledge and good use of the English language.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2015-16

DEGREE IN PRE-SCHOOL SPECIALITY

 

General Competences (CG)

  • CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
  • CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.

 

Specific Competences (CE)

  • CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
  • CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.

 

Optional Module Competences:>>Mention in Foreign Language: English.

  • M.ING.05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

DEGREE IN PRIMARY SPECIALITY

 

General Competences (CG)

  • CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • CG4 : Fer ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació per a aprendre, comunicar-se i compartir coneixement.

 

Specific Competences (CE)

  • CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
  • CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.

 

Optional Module Competences:>>Mention in Foreign Language: English.

  • M.ING.05 : Ser capaz de ofrecer al alumnado modelos correctos de pronunciación, ritmo y entonación en inglés.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16

• Provide the students with the capacities to become independent users of English.
• Promote a communicative approach always geared towards the needs of students
• Integrate the four main language skills (listening, reading, speaking, and writing)
• Develop a technology-enhanced integrated-skills course.
• Interact in an authentic and meaningful way, exposing students to the richness and complexity of the language.
• Treat language as a means of interaction, rather than as an academic subject.
• Motivate students to interact, rather than to just have knowledge about the language.
• Develop in-depth language skills to learn critical thinking skills.
• Prepare the students for further academic studies and professional life.

 

 

General

Code: 17811
Lecturer responsible:
LLORENS SIMON, EVA MARIA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught