Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Instruments i Criteris d'Avaluació.
A) SISTEMA D'AVALUACIÓ GENERAL (100%)
Els Continguts Teòrics (50%) s'avaluaran Mitjançant la Realització d'Un treball teòric, Que el seu contingut Serà assignat per El Professor.
Els Continguts Pràctics (50%) s'avaluaran Mitjançant el disseny i Exposició grupal D'Una Sessió de jocs i esports, El contingut Del Serà assignat pel professor.
La qualificació definitiva s'obtindrà a Realitzar la mitjana de les Qualificacions obtingudes en El Treball teòric i en l'Exposició.
B) SISTEMA D'AVALUACIÓ ALTERNATIVA (100%)
Prova consistent en definitiva escrit examen de l'ONU al Que s'avaluaran els Aspectes Teòrics i Pràctics de l'assignatura.
L'alumnat podrà Triar l'Opció d'Avaluació Que Mas li convingui (OPCIÓ A: Treballs + Exposició o OPCIÓ B: examen final) i es la comunicarà al professorat de l'assignatura.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2015-16
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
- CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
- CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
- CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.
- CG9 : Valorar l'impacte social i mediambiental d'actuacions en el seu àmbit.
Competències específiques (CE)
- CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
- CE5 : Identificar i recolzar a l'alumnat amb el qual es treballa perquè no aconsegueix el seu potencial d'aprenentatge o té dificultats de comportament, emocionals o socials. També saber com sol·licitar assessorament als diferents serveis i especialistes per a atendre la diversitat de necessitats educatives especials.
- CE6 : Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de manera col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.
Competències Mòdul optativitat:>>Menció en Educació Física
- M.EF.03 : Dominio para evaluar las habilidades motrices básicas de los diferentes juegos y deportes.
- M.EF.04 : Capacidad de gestión y aplicación de los conocimientos sobre el juego y deporte escolar.
- M.EF.07 : Dominio para utilizar eficientemente los recursos expresivos del cuerpo en los diferentes entornos de prácticas.
- M.EF.08 : Dominio para planificar, evaluar y controlar los aprendizajes motrices y la eficacia de los mismos en los juegos y deportes.
- M.EF.09 : Destreza para diseñar programas de actividades físico-deportivas de carácter recreativo en contextos sociales, culturales y de atención a la diversidad.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer, comprendre i analitzar els principis de l'esport i la seua naturalesa educativa.
- Adquirir el coneixement dels models d'iniciació a l'esport.
- Conèixer i transmetre el joc esportiu en l'àmbit escolar.
- Aprendre i transmetre la Iniciació als esports individuals.
- Capacitat per a conèixer i transmetre la Iniciació als esports col·lectius.
- Implementar l'esport educatiu en els diferents nivells del currículum.
- Aplicar didàcticament el tractament educatiu de la competició en l'àmbit escolar.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
1. Analizar el concepto de juego y conocer sus principales características.
2. Analizar el concepto de deporte y conocer sus principales características.
3. Iniciación al estudio de la evolución del juego y el deporte a través de la Historia.
4. Analizar el papel del juego como proceso de desarrollo, medio de integración social y aprendizaje en el niño.
5. Adquirir técnicas y métodos para la planificación de actividades lúdicas y deportivas en la escuela.
6. Conocer las diferentes clasificaciones y tipos de juegos y deportes.
7. Aproximación a la figura del "ludi magister" mediante el dominio de un amplio repertorio de juegos y deportes.
8. Iniciación al análisis psicopedagógico de la actividad lúdica.
Dades generals
Codi:
17560
Professor/a responsable:
Andreu Cabrera, Eliseo
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Àrea: DIDACTICA DE L'EXPRESSIO CORPORAL
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 3)