Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Contexto de la asignatura:
La asignatura expresión corporal, música y movimiento pretende unir contenidos propios de la música con las ciencias de la educación física debido a los vínculos que poseen ambas materias. A través de ellos, el profesorado pretende aportar recursos didácticos para que el alumno sepa en cuestión como abordar aspectos de movimiento relacionados con la música y la expresión corporal. La asistencia es obligatoria e imprescindible para poder aprobar la asignatura.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2015-16
Competències generals del títol (CG)
- CG1.1 : Capacitat d'identificació, relació, anàlisi, síntesi i aplicació dels continguts conceptuals determinats per les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG1.2 : Capacitat de gestió de la informació i el coneixement en situacions noves i complexes, resolució de problemes i presa de decisions per al desenvolupament de continguts instrumentals i procedimentals de les matèries del grau de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
- CG3.1 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat en el camp de la docència, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació esportiva.
- CG3.2 : Atenció i reconeixement de la diversitat i multiculturalitat en l'àmbit de docència i aprenentatge, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a la docència i l'aprenentatge de l'activitat física entre la població adulta, majors i discapacitats.
- CE13 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat del camp de la promoció d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport amb una atenció especial a la diversitat i multiculturalitat.
- CE15 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a controlar el procés d'entrenament en els esports individuals i col·lectius, esports amb implementos, esports del mar, habilitats gimnàstiques i pilota valenciana sabent seleccionar i utilitzar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat.
- CE17 : Destresa per a dissenyar i supervisar programes d'activitats fisicoesportives de caràcter recreatiu.
- CE2 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre l'efecte de la pràctica de l'exercici físic en els aspectes psicològics, socials i educatius en l'ésser humà.
- CE4 : Capacitat de gestió i aplicació dels coneixements sobre els factors comportamentals, socials i educatius que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer els principis de l'expressió corporal.
- Transmetre els principis fonamentals de la música aplicats al moviment.
- Aplicar les bases de l'expressió corporal a la motricitat.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
Objetivos generales.
a) Que el estudiante se familiarice con los conceptos, procedimientos y actitudes de caracter educativo relacionados con la expresión corporal, música y movimiento ;
b) Que el alumnado desarrolle sus habilidades motrices en relación a la expresión corporal ligada a la música y movimiento y a su vez sea consciente de sus capacidades para el análisis de problemas concretos y la toma de decisiones por lo que al ámbito de la expresión corporal educativa se refiere.
Objetivos específicos:
• Aprecien el valor educativo de la expresión corporal, música y movimiento y comprendan los principios que contribuyen a la formación cultural, personal y social desde la motricidad y el movimiento
• Descubran los elementos constitutivos de la expresión corporal para la investigación del movimiento.
• Se inicien en el movimiento según las metodologías más relevantes a nivel musicalespecialmente en BAPNE.
• Desarrollen el sentido rítmico y su coordinación.
• Desarrollen la expresión vocal en relación al movimiento y la expresión corporal.
• Desarrollen la capacidad de expresión, improvisación y creación del cuerpo en el propio espcio, el espacio total y compartido.
* Investiguen sobre el movimiento y la creación en la busqueda de la expresión propia y la comunicación de grupo.
• Sincronicen voz, movimiento y ejecución instrumental.
• Descubran los elementos del lenguaje musical partiendo de la audición activa, la interpretación instrumental y vocal y el movimiento.
• Conozcan el currículum de la educación artística (por lo que se refiere a su aspecto musical y de las ciencias de la educación física) y desarrollen los contenidos mediante recursos didácticos adecuados.
• Conozcan diferentes recursos en educación relacionados con esta materia (materiales didácticos, equipamiento, medios audiovisuales e informáticos).
Dades generals
Codi:
16526
Professor/a responsable:
ROMERO NARANJO, FRANCISCO JAVIER
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Àrea: DIDACTICA DE L'EXPRESSIO CORPORAL
Crèdits teòrics: 0,3
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
INNOVACIO I FORMACIO DIDACTICA
Àrea: DIDACTICA DE L'EXPRESSIO MUSICAL
Crèdits teòrics: 0,3
Crèdits pràctics: 0,9
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN CIÈNCIES DE L'ACTIVITAT FÍSICA I DE L'ESPORT
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)