Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2015-16
Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2015-16
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les possibilitats d'organització del currículum de matemàtiques en relació amb la resolució de problemes matemàtics.
- Identificar els coneixements matemàtics implicats i el potencial heurístic de les tasques de matemàtiques que es proposen als estudiants de secundària.
- Analitzar les dificultats d'aprenentatge dels estudiants en un context de resolució de problemes.
- Dissenyar propostes per a l'ensenyament i avaluació de les matemàtiques basades en la resolució de problemes.
- Analitzar críticament situacions d'ensenyament centrades en la resolució de problemes matemàtics.
- Dissenyar projectes d'innovació i investigació relacionats amb la resolució de problemes matemàtics.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2015-16
- Conocer las posibilidades de organización del currículum de Matemáticas en relación a la resolución de problemas matemáticos.
- Identificar los conocimientos matemáticos implicados y el potencial heurístico de las tareas de Matemáticas que se proponen a los estudiantes de Secundaria.
- Analizar las dificultades de aprendizaje de los estudiantes en un contexto de resolución de problemas.
- Analizar críticamente situaciones de enseñanza centradas en la resolución de problemas matemáticos.
Dades generals
Codi:
12062
Professor/a responsable:
CALLEJO DE LA VEGA, MARIA LUZ
Crèdits ECTS:
5,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA
Àrea: DIDÀCTICA DE LA MATEMÀTICA
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)