Competencies and objectives
Course context for academic year 2015-16
When considering the professional profile of the secondary teachers, we find several fields of crucial importance. On the one hand, teachers have to help students get ready for the challenges they will meet after leaving school. On the other, counseling students along their academic life is getting more and more important. Therefore, the teaching of a second language, in accordance with the principles of the new educational act (LOMCE), demands a new profile: EFL teachers are expected to make their students aware of the relevant cultural and linguistic singularities of the English language, so that students can have access to information from the different countries using that language. It is believed that this will certainly improve the education system. Teachers must be active agents of their own training so that in the end they may push the pedagogic renovation forward and establish their own quality parameters. For all these reasons, teachers must keep abreast of changes in our linguistic policy, especially all those related to CLIL, because that’s the only way of knowing what an EFL teacher has to aim for and achieve. This subject will allow future teachers to effectively apply the techniques and competencies of second language teaching. of the English tongue and give an idea of the necessary profile to turn into an effective professional, somebody opened to the changes and challenges that promote the development of the students of secondary education.
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2015-16
General Competences (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
- CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
- CG14 : Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seua situació actual, perspectives i interrelació amb la realitat social de cada època.
- CG2 : Conocer el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje respectivos. Para la formación profesional se incluirá el conocimiento de las respectivas profesiones.
- CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
- CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16
- To introduce students to the process of teaching and learning within English as a Foreign Language (EFL) classrooms of secondary education.
- To inform students about the different options in Teacher Training and lifelong learning programmes for professionals.
- To get familiarised with new approaches to assessment and grading.
- To acquire self-evaluation strategies in order to become an effective teacher.
General
Code:
12050
Lecturer responsible:
ORTEGA GIL, FRANCISCO PABLO
Credits ECTS:
9,00
Theoretical credits:
1,40
Practical credits:
2,20
Distance-base hours:
5,40
Departments involved
-
Dept:
ENGLISH STUDIES
Area: ENGLISH STUDIES
Theoretical credits: 1,4
Practical credits: 2,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN ACADEMIC STAFF OF SECONDARY EDUCATION AND HIGH SCHOOL, VOCATIONAL TRAINING AND LANGUAGE TEACHING
Course type: COMPULSORY (Year: 1)