Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2015-16

¿El modelo predominante de actividad física y deporte en edad escolar es el más adecuado para formar y educar individuos tanto a nivel físico, mental, emocional y moral? ¿Es útil para construir buenos deportistas y buenas personas, tanto a corto como a largo plazo? ¿Contribuye a promocionar valores positivos y la adquisición de hábitos saludables dentro y fuera del deporte? A pesar de la importancia que se le otorga a la actividad física y al deporte escolar como recurso para el desarrollo positivo de los adolescentes, en la actualidad, sigue predominando un modelo de enseñanza deportiva y de competición centrado en la mejora exclusiva de las habilidades físicas, técnicas y tácticas y en la obsesión por ganar a toda costa. Este modelo beneficia a los jóvenes para que sean más habilidosos en el deporte, pero descuida el logro de competencias sociales y emocionales en ellos, imprescindibles para el éxito tanto en el deporte como en la vida. En este asignatura, se presentan los principios básicos, las orientaciones metodológicas, los recursos y las estrategias prácticas necesarias para favorecer el desarrollo del potencial humano a través del deporte.

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2015-16

General Competences (CG)

  • CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • CG11 : Desenvolupar les funcions de tutoria i orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
  • CG6 : Desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants.
  • CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  • CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.

 

Specific Competences:>>Specific Module (CE)

  • CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
  • CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
  • CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2015-16

No data

 

 

General

Code: 12023
Lecturer responsible:
Carreres Ponsoda, Federico
Credits ECTS: 7,50
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,80
Distance-base hours: 4,50

Departments involved

  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: TEACHING BODY LANGUAGE
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught