Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2014-15
La Sociología de la Salud pretende analizar la relación existente entre la Salud y la Sociedad desde diferentes perspectivas y considerando la interacción entre factores sociales, culturales, económicos, políticos y del entorno. Espera, asimismo, reflexionar sobre los efectos del cambio social en este contexto y proporcionar métodos y técnicas de investigación científica que permitan explicar y comprender esta realidad.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2014-15
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Desenvolupar la capacitat per a generar coneixement científic rellevant a la disciplina d'infermeria.
- CG2 : Proporcionar als estudiants les eines metodològiques per a desenvolupar projectes de recerca en àrees clíniques, de gestió i de docència.
- CG3 : Manejar eines (bibliogràfiques, informàtiques, estadístiques) per a desenvolupar amb garanties una recerca al si d'un grup.
- CG4 : Redactar treballs científics en ciències d'infermeria.
- CG5 : Desenvolupar raonament crític i capacitat per a definir i donar resposta a problemes utilitzant l'evidència científica disponible.
- CG6 : Desenvolupar habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma, utilitzant la bibliografia disponible i aprofundint en els coneixements i en la recerca.
- CG8 : Ser capaç d'aplicar els principis d'anàlisi, intervenció i avaluació davant entorns nous, dins d'un context multidisciplinari, relacionats amb les ciències d'infermeria.
Competències específiques (CE)
- CE34 : Introduir l'alumnat en l'anàlisi de factors socials i posar-los en relació amb indicadors de salut, des d'una perspectiva microsociològica i macrosociològica.
- CE35 : Analitzar les diferències i desigualtats que estan en relació amb la salut i malaltia, especialment les relacionades amb el gènere, l'edat i la diversitat cultural.
- CE36 : Introducció a l'anàlisi de les professions sanitàries, l'evolució històrica i les perspectives actuals d'aquestes. Reflexionar sobre l'estat actual de la professió d'infermeria des del prisma metodològic de la sociologia organitzacional.
- CE37 : Anàlisi de l'impacte social de les noves tecnologies en salut.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
El propósito de esta asignatura es introducir y familiarizar al alumno con la perspectiva sociológica que analiza la salud y la enfermedad como fenómenos sociales complejos. Se ofrecerá una visión interdisciplinar del concepto de salud en laque se incluirán aspectos sociales, culturales y bio-médicos, así como las interrelaciones que se establecen entre ellos al analizar e interpretar los factores, condiciones y organización de la atención formal e informal de la salud.
Dades generals
Codi:
44410
Professor/a responsable:
Fabregat Cabrera, Maria Elena
Crèdits ECTS:
2,50
Crèdits teòrics:
1,00
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
1,50
Departaments amb docència
-
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 1
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN INVESTIGACIÓ EN CIÈNCIES DE LA INFERMERIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)