Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2014-15
Esta asignatura pretende poner a alumno en contacto con los métodos y descripciones que se amalgaman bajo el concepto de Análisis del Discurso, haciendo especial hincapié en los desarrollados en el ámbito hispánico.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2014-15
Competències genèriques de grau
- CG1 : Ser capaç de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques i literàries aplicades a la llengua espanyola i a la seua literatura com a expert en aquesta matèria i en els diferents perfils professionals.
Competències genèriques de la UA
- CUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament de manera oral i per escrit en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC13 : Capacitat per a comprendre les característiques i l'evolució dels moviments i tendències literàries en espanyol com a manifestacions de l'activitat artística i creativa en llengua espanyola en qualitat d' individus coneixedors del paper d'aquestes manifestacions en la construcció del pensament.
- CC14 : Ser capaç de comprendre el paper dels moviments i tendències dels gèneres literaris en llengua espanyola en la construcció del pensament literari clàssic i contemporani i valorar el seu impacte en l'àmbit social.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP19 : Capacitat per a identificar els corrents crítics literaris, les seues categories, conceptes i nomenclatura, com a eina fonamental per a desenvolupar la capacitat d'anàlisi i crítica del text (literari, cinematogràfic, publicitari, etc.) en tant manifestació creativa i reflex del context sociocultural.
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
- CP21 : Ser capaç de desenvolupar explicativa i argumentativament els continguts teòrics i pràctics de la llengua i la literatura espanyola en el paper de coneixedor i transmissor així com assessorar oralment i per escrit en relació amb el coneixement adquirit.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Conceptuals:
- Conèixer les principals aproximacions a l'anàlisi del discurs en l'àmbit hispànic.
- Identificar les diferències entre discursos orals i escrits en espanyol actual.
- Conèixer els instruments lingüístics que permeten analitzar discursos en llengua espanyola.
- Reconèixer la varietat de pràctiques discursives en espanyol que es produeixen en la societat.
- Reflexionar sobre les relacions que es construeixen a través del discurs entre llenguatge i ideologia en el món hispànic.
Procedimientals:
- Aplicar les tècniques d'anàlisis a discursos orals i escrits en llengua espanyola considerats en la situació comunicativa.
- Analitzar les estratègies lingüístiques i comunicatives dels diversos gèneres discursius en espanyol.
- Analitzar, des d'una perspectiva crítica, les manifestacions discursives en espanyol en relació amb la societat que les produeix.
Actitudinals
- Enfrontar-se a la varietat de pràctiques discursives en espanyol des del respecte a la diversitat.
- Discutir críticament el paper dels diversos gèneres discursius en la construcció de referents culturals i ideològics en l'Espanya actual.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Dades generals
Codi:
31540
Professor/a responsable:
Ruiz Gurillo, Leonor
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FIL.ESPANYOLA, LING.GENERAL I Tª LITERA.
Àrea: LLENGUA ESPANYOLA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)