Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2014-15
La asignatura Diseño y Planificación de Estrategias de Comunicación, dentro del Grado de Sociología impartido en la Universidad de Alicante, realiza una aproximación integral a todo lo que puede significar la comunicación para la sociedad, las organizaciones y las personas. Además de la revisión de principios e ideas básicas, se plantea la definición y programación de actuaciones concretas que permitan calibrar adecuadamente el alcance de las diversas fórmulas de comunicación.
Debemos tener en cuenta que el Grado en Sociología que propone la UA se centra en tres perfiles profesionales: Intervención Social, Investigación Social Aplicada y Políticas Públicas. En los tres casos, un conocimiento experto de las posibilidades que ofrece la comunicación, con la consiguiente adecuada gestión e implantación, puede aportar al alumno un factor diferencial que le facilite una mejor integración en el entorno laboral.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2014-15
Competències transversals bàsiques de la UA
- CTUA2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CTUA3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques de formació disciplinària (saber)
- CES3 : Coneixement i domini de la metodologia de les ciències socials, dels seus instruments estadístics, dels mètodes i tècniques bàsiques i avançades, quantitatives i qualitatives, d'investigació social.
Competències específiques de formació professional (saber fer)
- CEH3 : Capacitats en la planificació, disseny i execució de projectes d'intervenció social i polítiques públiques orientades a l'abordatge de problemes socials.
Competències específiques de formació personal (saber estar, ser)
- CEE3 : Capacitat per a treballar en un equip de caràcter interdisciplinari.
Competències transversals
- CT1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CT2 : Capacitat d'organització i planificació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació.
- Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
- Comprendre, raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
- Gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
- Saber en què consisteix el procés de comunicació, distingir les parts del pla de comunicació i conèixer les fases de l'actuació estratègica i els tipus d'estratègies de comunicació.
- Conèixer i comprendre les tècniques específiques del procés de comunicació i els mètodes que es poden aplicar per a mesurar els resultats.
- Conèixer els diferents instruments i/o canals de difusió, siguen convencionals o no convencionals, amb especial atenció a les noves tecnologies i la comunicació a través d'Internet.
- Proposar una estratègia o més de comunicació i programar accions concretes, com també el mesurament dels resultats.
- Aplicar criteris que tinguen en compte la situació, l'entorn i no danyen la sensibilitat social.
- Presentació d'un projecte de comunicació en el qual s'aplique el coneixement adquirit.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
1. Adquirir e implementar estrategias de colaboración y habilidades que favorezcan el trabajo cooperativo reconociendo las aportaciones de otros ámbitos del saber como factor enriquecedor del ejercicio profesional.
2. Ser capaz de distinguir los tipos de estrategias de comunicación.
3. Conocer las fases de la estrategia publicitaria.
4. Aplicar los métodos y procedimientos adecuados para la investigación en comunicación.
5. Conocer los conceptos y técnicas de medición de la eficacia de los resultados.
6. Identificar, distinguir y reconocer tendencias emergentes en el mundo de la comunicación.
Dades generals
Codi:
23038
Professor/a responsable:
Papi Galvez, Natalia
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,60
Crèdits pràctics:
0,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1,6
Crèdits pràctics: 0,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN SOCIOLOGIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)