Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2014-15

La Narrativa Audiovisual Aplicada a la publicidad analiza, reflexiona y facilita las herramientas para la creación de guiones publicitarios, tarea que cumple tanto el creativo publicitario de la agencia de publicidad como los guionistas y realizadores de las piezas publicitarias en las productoras audiovisuales que se dedican al sector publicitario. Como se trata de una narrativa audiovisual aplicada a la publicidad se centra en estudiar el spot narrativo, su máximo exponente.

La asignatura Narrativa audiovisual aplicada a la publicidad pertenece a la Materia Conocimientos y técnicas aplicados a la comunicación audiovisual. En Técnicas audiovisuales, asignatura de segundo curso, los alumnos realizan una primera toma de contacto con los equipos de grabación que deberán aplicar en la asignatura de Narrativa audiovisual aplicada a la publicidad.  En esta asignatura, además de estudiar el guión se aprenderán nociones básicas de montaje que sirve de base a asignaturas posteriores como Producción y realización en medios audiovisuales y Posproducción audiovisual en publicidad. 

 

 

 

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2014-15

General Competences:>>Instrumental

  • CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
  • CG3 : Basic understanding of the field of study.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG11 : Interpersonal relationship skills.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES33 : Study the options and resources of technology for audiovisual communication and a basic understanding of the technical systems used to process, prepare and execute communication, especially advertising and public relations.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE15 : Ability to recognise and use basic professional terminology.
  • CE39 : Writing, stylistic, narrative and rhetorical resource skills: written, visual and audiovisual.
  • CE40 : Capacity to communicate fluently and richly in a professional context (orally and in writing).
  • CE50 : Capacity to understand and use the technological tools of the sector, both at equipment level and computer and audiovisual applications.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15

No data

 

 

General

Code: 22524
Lecturer responsible:
Vicedo Cores, Nuria
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,90
Practical credits: 1,50
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,9
    Practical credits: 1,5
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught