Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2014-15

Planificació de les Relacions Públiques és una assignatura obligatòria que persegueix, a partir dels continguts teòric - pràctics del disseny i de l'establiment del programa de relacions públiques en organitzacions públiques i privades, estudiar les fases del procés i el desenvolupament de les estratègies que permetin aplicar les polítiques de comunicació persuasiva.

Aquesta assignatura pertany a la matèria anomenada "Estructures, tècniques i organització de la comunicació publicitària i de les relacions públiques" que recull 48 crèdits ECTS, sent el seu objecte d'estudi altres assignatures obligatòries com, Estratègia de la Publicitat i de les Relacions Públiques, Sistemes i processos de la Publicitat i de les RR.PP. i, com a optatives, Tècniques de les relacions Públiques, Estructura de l'activitat publicitària i de les relacions públiques, Direcció de comptes, Protocol i esdeveniments en institucions i empreses i Comunicació política i de interès social.

Es tracta d'una assignatura obligatòria, que es troba intrínsecament relacionada amb altres dues assignatures dins del pla d'estudis del grau, "Teoria de les RRPP", de caràcter obligatori i impartida en primer curs del grau, i "Tècniques de les RR.PP ", de caràcter optatiu i que s'imparteix en quart curs. Les tres assignatures es troben recollides en el Mòdul 2 titulat: Coneixements disciplinaris de la comunicació publicitària i les relacions públiques. La primera assignatura (Teoria de les RRPP) està dins de la Matèria 3, "Teoria i Història de lloa Publicitat i de les Relacions Públiques", mentre que les altres dues (Planificació de les Relacions Públiques i Tècniques de les Relacions Públiques) comparteixen la matèria 4, "Estructures, tècniques i organització de la comunicació publicitària i de les relacions públiques".

A partir dels coneixements bàsics sobre les relacions públiques en les estructures organitzatives tant en l'àmbit privat, com en l'institucional, és necessari l'estudi de la professió i l'associacionisme de l'activitat. Un cop ubicats, s'analitza la planificació de l'estratègia de relacions públiques a través de les fases de la seva programació, on adquireix un pes significatiu la investigació en relacions públiques, com a pilar fonamental en la definició d'objectius, en l'establiment de mapa de les seves públics així com l'elecció de l'estratègia i selecció de tàctiques o desenvolupament d'accions, per ultimar amb l'avaluació de l'eficàcia, tant de les accions com del programa estratègic desenvolupat. A tot això ha de sumar-se l'estudi de l'assignació dels recursos necessaris per al desenvolupament del programa.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2014-15

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG4 : Coneixement bàsic de la professió.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES12 : Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.Estudi del departament de comunicació dins de les empreses i institucions i de les habilitats i tècniques necessàries per a la seua adreça.
  • CES19 : Coneixement del disseny i desenvolupament de les estratègies de comunicació persuasiva.
  • CES27 : Coneixement de l'ètica i deontologia professional de la publicitat, les relacions públiques i qualsevol altre tipus de comunicació.
  • CES4 : Coneixement teoricopràctic de la publicitat i les relacions públiques, els seus processos, estructures organitzatives i evolució diacrònica.
  • CES8 : Coneixement teoricopràctic de la gestió i direcció de projectes i empreses de comunicació publicitària i de les relacions públiques.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE17 : Habilitat per a adaptar-se als objectius organitzacionals.
  • CE2 : Capacitat i habilitat per a dissenyar programes de comunicació en funció dels diferents mitjans de comunicació i informació social i interpersonal.
  • CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
  • CE34 : Capacitat de programació d'accions concretes de comunicació, especialment publicitàries i de les relacions públiques, així com el mesurament dels resultats.
  • CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
  • CE44 : Destreses, habilitats i tècniques per a la direcció de persones per al treball en equip i per a l'assumpció de lideratge en l'àmbit de la comunicació comercial i no comercial.
  • CE60 : Habilitats per a planificar i executar investigacions sobre comunicació, publicitat i relacions públiques.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos de les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit. 
  • Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
  • Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
  • Conèixer i identificar els perfils professionals del sector i les funcions que en defineixen l'exercici.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
  • Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
  • Aproximar l'alumnat a la conceptualització tradicional i contemporània de les relacions públiques.
  • Situar els continguts de l'assignatura en el procés de la planificació estratègica de relacions públiques.
  • Donar a conèixer a l'alumnat la situació actual de la disciplina des de l'àmbit professional, a més dels rols que pot assumir el professional de relacions públiques.
  • Relacionar els conceptes i processos teòrics amb l'aplicació pràctica. Establir i definir les fases internes del disseny, la planificació i l'aplicació d'un programa de relacions públiques en l'àmbit organizacional.
  • Establir les sinergies i relacions existents entre les relacions públiques i altres disciplines afins.
  • Incidir en la responsabilitat social corporativa com a filosofia gerencial en les relacions públiques d'avantguarda.
  • Establir i definir les fases internes del disseny, la planificació i l'aplicació d'un programa de relacions públiques en l'àmbit d'una organització.
  • Identificar, a partir de casos reals i aplicant el mètode inductiu, la seqüència d'un programa de relacions públiques i els públics implicats o vinculats amb l'organització.
  • Projectar els interessos, els valors i la cultura de les organitzacions de manera professional, deixant al marge prejudicis o valoracions subjectives.
  • Fer una anàlisi diagnòstica d'una situació específica, problema o conflicte que afecte una persona natural o jurídica (empresa pública o privada, institució, organització sense ànim de lucre, fundació, dirigent polític, etc.).
  • Establir processos de planificació estratègica i dissenyar les diferents fases d'un programa de relacions públiques.
  • Conèixer el concepte gerencial de les relacions públiques.
  • Comprendre les implicacions del fet que l'activitat de relacions públiques siga una filosofia gerencial.
  • Organitzar i adequar els programes de l'organització consensuant-ne els interessos amb els del públic.
  • Demostrar compromís amb el treball encomanat, tant a nivell individual com grupal.
  • Establir el calendari de les diverses fases del programa de relacions públiques.
  • Establir i definir les fases internes del disseny, la planificació i l'aplicació d'un programa de relacions públiques en l'àmbit d'una organització.
  • Establir el procés de planificació estratègica, per a programar accions de relacions públiques.
  • Assessorar sobre la necessitat i la contribució de les relacions públiques en les organitzacions.
  • Utilitzar adequadament el llenguatge de l'assessor en relacions públiques.
  • Propiciar en l'alumnat la capacitat crítica quant als models de planificació i desenvolupament d'estratègies de relacions públiques.
  • Demostrar competència per a treballar en equip.
  • Dominar el llenguatge del professional de les relaciones públiques.
  • Desenvolupar l'esperit crític i ser capaç d'emetre judicis basats en l'objectivitat i els coneixements adquirits.
  • Contribuir equilibradament al treball en equip.
  • Utilitzar les diverses fonts d'informació per a la recerca en relacions públiques.
  • Identificar, analitzar i interpretar els conceptes i situacions clau per a construir un programa de relacions públiques.
  • Comprendre la necessitat de planificar estratègicament les accions de relacions públiques.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15

 

 

Dades generals

Codi: 22521
Professor/a responsable:
Carreton Ballester, Maria Del Carmen
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix