Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2014-15

La asignatura Muestreo y Análisis de Datos es la tercera asignatura de la materia denominada Métodos Cuantitativos: Estadística y Econometría, dentro del Grado en Administración y Dirección de Empresas de la Universidad de Alicante. El objetivo de esta asignatura es proporcionar al estudiante los conocimientos básicos de las técnicas econométricas que permiten analizar las relaciones entre variables económicas y empresariales. Muestreo y Análisis de Datos continúa el estudio del modelo regresión presentado en Estadística e Introducción a la Econometría. El Bloque 1 revisa y profundiza el análisis de regresión con datos de corte transversal. El Bloque 2 estudia cómo proceder si el modelo incluye regresores endógenos. El Bloque 3 se centra en el análisis de regresión con datos longitudinales. Finalmente, el Bloque 4 considera modelos no lineales.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2014-15

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a la recerca i anàlisi d'informació.
  • CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG6 : Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

Competències generals de la UA (CGUA)

  • CGUA2 : Usar habitualment les eines informàtiques, així com la tecnologia de la informació i les comunicacions en tot el seu exercici professional.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques (CE)

  • CE13 : A partir de dades d'interès economicoempresarial, ser capaç d'aplicar les eines estadístiques i economètriques adequades per a l'anàlisi de l'empresa i el seu entorn.
  • CE15 : Preparar la presa de decisions en empreses i organitzacions, especialment en els nivells operatiu i tàctic.
  • CE3 : Valorar a partir dels registres rellevants d'informació la situació i previsible evolució d'una empresa.
  • CE4 : Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes d'empreses i mercats.
  • CE5 : Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Conèixer les propietats bàsiques de les mostres estadístiques i els tipus de mostreig. Identificar els problemes associats al mostreig de poblacions finites. Aplicar les tècniques bàsiques de mostreig a l'anàlisi d'enquestes. Conèixer les tècniques bàsiques de l'anàlisi multivariant i identificar els problemes en què aquestes són especialment útils. Conèixer i manejar programes informàtics que ajuden a resoldre problemes de mostreig i a aplicar tècniques d'anàlisi multivariant.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15

 

 

Dades generals

Codi: 22036
Professor/a responsable:
SERTI, FRANCESCO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
    Crèdits teòrics: 1,07
    Crèdits pràctics: 1,07
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: METODES QUANTITATIUS I TEORIA ECONOMICA
    Àrea: FONAMENTS DE L'ANALISI ECONOMICA
    Crèdits teòrics: 0,13
    Crèdits pràctics: 0,13

Estudis en què s'imparteix