Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2014-15

Landscape Urbanism (U4) belongs to the Urban Planning and Land Management Area. The subject is offered during the first semester of the fourth year of the Bachelor Degree in Architecture.

Landscape is a polyvalent word related to ecology, urbanism, architecture, geography, territorial studies, gardening and a wide range of different issues and situations. But, what is landscape? And why do we need to develop a specific subject to address this topic?

We must consider that the training required to become an architect must comprise a holistic comprehension of the world, both in a large and in a detailed scale. This way of learning about how to draw cross-cutting connections implies an assessment methodology, to manage with all the information among: natural processes or environment, the needs of the population and general urban strategies. What we submit in this subject is related with the modern concept of landscape in connection with other aspects of urban and territorial planning. 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2014-15

DEGREE IN ARCHITECTURE

 

Inherent transversal competences:>>Cognitive Instrumental

  • CG21 : Habilitat per a la imaginació, fantasia i creativitat. Habilitat per a traduir situacions imaginatives o creatives a diagrames o mapes amb els quals interactuar. Capacitat per a entendre les lògiques de la fantasia, els seus recursos i les seues possibilitats.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA11 : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar nous conceptes i mètodes de manera autònoma i interdisciplinària.
  • CGUA13 : Capacitat d'adoptar el mètode científic. Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant en el terreny acadèmic com en el professional.

 

Inherent transversal competences:>>Methodological Instrumental

  • CG26 : Habilitat per a integrar sabers i disciplines diferents. Capacitat d'entendre la dimensió múltiple dels problemes en els quals s'intervé, i habilitat per a seleccionar i incorporar-hi els arguments més eficaços.

 

Inherent transversal Competences:>>Social Interpersonal

  • CG40 : Motivació per treballar en equips de caràcter interdisciplinari i internacional. Capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximar-se als problemes, tant des d'altres disciplines com des d'altres territoris, com a oportunitats d'aprenentatge i creixement.
  • CG41 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest entorn.

 

Specific Competences:>>Preparatory Block

  • CE10 : Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de les bases de topografia, hipsometria i cartografia i les tècniques de modificació del terreny.
  • CE4 : Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual.

 

Specific Competences:>>Project Block

  • CE35 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes urbans.
  • CE45 : Capacitat per a dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge.
  • CE47 : Capacitat per a elaborar estudis mediambientals, paisatgístics i de correcció d'impactes ambientals.
  • CE53 : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, així com dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.

 

Basic Transversal Competences

  • CB4 : Habilidad para transmitir. Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.

 

DEGREE IN FUNDAMENTALS OF ARCHITECTURE

 

General Competences (CG)

  • CG.1 : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
  • CG.3 : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
  • CG.7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.

 

Skills/Skills

  • CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.

 

Inherent transversal competences:>>Cognitive Instrumental

  • CT.10 : Habilitat per a l'anàlisi i la síntesi. Habilitat per a separar les parts d'un procés d'indagació i habilitat per a recompondre el tot a partir d'unes parts.
  • CT.14 : Habilitat per a l'elaboració del pensament abstracte. Habilitat per a construir conceptes genèrics a partir d'un coneixement empíric.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT.1 : Capacitat d'ús d'una segona llengua. Capacitat d'utilitzar l'anglés amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat i poder ser autosuficient en la preparació de la pròpia vida professional.
  • CT.2 : Capacitat d'expressió. Capacitat d'exposició oral i escrita.
  • CT.4 : Capacitat de treball en grup. Capacitat d'èxit en treballs col·lectius i de grup, repartint treball i assumint rols.
  • CT.8 : Capacitat d'adoptar el mètode científic. Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos, tant a nivell acadèmic com professional.

 

Inherent transversal competences:>>Methodological Instrumental

  • CT.17 : Habilitat per a resoldre problemes. Capacitat per a orientar la informació i els instruments d'acció cap a la resolució de conflictes prèviament diagnosticats.
  • CT.18 : Habilitat per a prendre decisions. Capacitat per a entendre la complexitat dels contextos en què produïm transformacions i prendre-hi decisions creatives de manera responsable.

 

Inherent transversal competences:>>Technological Instrumental

  • CT.21 : Habilitat per a la visió espacial. Habilitat per a entendre i assimilar un objecte, un procés o un espai amb independència de les visualitzacions previstes, a més de la capacitat per a generar-ne de noves.

 

Inherent transversal Competences:>>Social Interpersonal

  • CT.28 : Habilitat per a dissenyar i gestionar propostes que incorporen responsabilitat social i mediambiental. Capacitat per a entendre el compromís amb l'entorn social i físic que impliquen els processos de transformació d'aquest.

 

Inherent transversal Competences:>>Entrepreneurship Capability System

  • CT.30 : Habilitat per al diagnòstic i l'acció projectiva. Capacitat per a problematizar la realitat i implementar-hi mecanismes propositius i sostenibles d'acció.

 

Specific Competences:>>Project Block

  • CE.34T : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
  • CE.35T : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
  • CE.36T : Aptitud per a catalogar el patrimoni edificat i urbà i planificar-ne la protecció.
  • CE.37T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
  • CE.39T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
  • CE.42T : Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
  • CE.44T : Capacitat per a redactar projectes d'obra civil.
  • CE.45T : Capacitat per a dissenyar i executar traçats urbans i projectes d'urbanització, jardineria i paisatge.
  • CE.47T : Capacitat per a elaborar estudis mediambientals, paisatgístics i de correcció d'impactes ambientals.
  • CE.52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
  • CE.53 : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
  • CE.55 : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2014-15

This subject has two overriding aims. First of all, to introduce the concept of landscape and all the implications related to its identity; and in second place, to build self-awareness about the multiplicity of factors implied within a project decision.

The general guidelines of this course try to explore the concept of landscape and the connections between landscape, sense of place, identity and values attached to landscapes. Landscape is not simply what we see, but a way of seeing: “we see it with our eye but interpret it with our mind and ascribe values to landscape for intangible reasons” (TAYLOR, 2008). The ability to interpret these concepts, sometimes complex to inter-link, is a strong tool in the process of a place making; therefore a valuable skill in an architect education.

 

 

General

Code: 20534
Lecturer responsible:
GARCIA MAYOR, MARIA CLARA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 2,40
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: BUILDING SCIENCIES AND URBANISM DEPARTMENT
    Area: URBAN DESING AND REGIONAL PLANNING UNIT
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 2,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught