Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2014-15
Diseño Curricular Específico de la Educación Física y el Deporte. Evolución histórica de la Educación Física y el Deporte. Prevención de problemas y atención a la diversidad en el proceso de Enseñanza/Aprendizaje en la Educación Física y el Deporte. Evaluación, control y organización de la Educación Física y el Deporte. Orientación académica y profesional de la Educación Física y el Deporte.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2014-15
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG18 : Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes a entorns educatius nous o poc coneguts.
- CG2 : Conèixer el cos de coneixements didàctics entorn dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i valorar els continguts que es cursen en l'ensenyament de l'Educació Física i Esportiva.
- Analitzar els contextos i situacions en què s'usen i apliquen els coneixements d'Educació Física i Esportiva.
- Conèixer i reflexionar sobre la percepció ciutadana i dels estudiants sobre determinats aspectes de l'educació física i l'esport.
- Valorar els contextos i situacions en què s'usen i s'apliquen els coneixements d'Educació Física i Esportiva en la secundària obligatòria i postobligatoria.
- Valorar de manera crítica i reflexiva les aportacions pròpies i dels altres en educació física i esportiva.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15
Conocer y utilizar los conceptos básicos de la didáctica especial de la Educación Física para poder hacer un análisis global de los procesos de enseñanza y aprendizaje.
Conocer y analizar los elementos preceptivos del currículo oficial -objetivos generales, contenidos de enseñanza y criterios de evaluación estableciendo correspondencias y valorando la coherencia de los mismos.
Conocer los principales conocimientos previos de los/as alumnos/as de secundaria en relación con los conceptos claves de la Educación Física, así como sus implicaciones didácticas.
Diseñar programaciones y unidades didácticas, identificando sus objetivos, contenidos, métodos de enseñanza y evaluación utilizados, valorando su adecuación y realizando modificaciones coherentes con las finalidades de la educación.
Conocer los principales recursos didácticos para la enseñanza de la disciplina, valorando sus ventajas e inconvenientes, y proponiendo alternativas sobre su utilización.
Reflexionar sobre el desarrollo y evaluación de propuestas de enseñanza en el aula, analizando situaciones didácticas concretas y proponiendo alternativas para ser mejoradas.
Dades generals
Codi:
12024
Professor/a responsable:
ANDREU CABRERA, ELISEO
Crèdits ECTS:
9,00
Crèdits teòrics:
1,40
Crèdits pràctics:
2,20
Càrrega no presencial:
5,40
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDÀCTICA GENERAL I DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES
Àrea: EDUCACIÓ FÍSICA I ESPORTIVA
Crèdits teòrics: 1,4
Crèdits pràctics: 2,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)