Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2014-15

Una de les tecnologies emergents que més expectatives està generant en la societat actual és la Realitat Virtual i Augmentada. Tot i que són conceptes que sonen a nous, en realitat ja tenen uns quants anys d'història.

En aquesta assignatura presentem els fonaments de la Realitat Virtual i de la Realitat Augmentada, establint similituds i diferències, i situant-los en el context de les tecnologies de la Informàtica. Pretenem diferenciar el que és avui dia una realitat, del que segueix sent ciència ficció.

L'aplicació d'aquestes tecnologies és cada vegada més àmplia i els professionals de la Informàtica han de conèixer en quins àmbits el seu ús és més adequat i quin és l'abast actual i futur.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2014-15

Competències generals del títol (CG)

  • B1 : Capacitat d'investigar en el disseny d'arquitectures de sistemes d'informació.
  • B10 : Capacitat per a identificar la informació rellevant en les tasques d'aprenentatge automàtic.
  • B11 : Capacitat de disseny, configuració, implementació i avaluació de sistemes de còmput i comunicació que satisfacen requisits relatius a cost, velocitat, seguretat i consum.
  • B12 : Capacitat de desenvolupament i gestió de sistemes informàtics assegurances, confiables i amb manteniment zero.
  • B13 : Capacitat d'adaptar els sistemes informàtics a les necessitats de sectors diferents (econòmic, productiu, consum, salut, etc.) de la societat.
  • B3 : Capacitat de produir eficientment la documentació tècnica associada al treball de recerca i de desenvolupament dut a terme.
  • B4 : Capacitat d'investigar la manera d'integrar sistemes informàtics.
  • B5 : Capacitat d'especificar i desenvolupar interfícies adequades en tecnologies informàtiques.
  • B6 : Coneixements bàsics de les tècniques estadístiques més rellevants per a la investigació en les tecnologies informàtiques.
  • B7 : Capacitat de modificar algorismes clàssics per a adaptar-los a cada situació.
  • B8 : Avaluar la qualitat dels models per a l'elaboració d'un projecte d'investigació.
  • B9 : Capacitat per a desenvolupar heurístiques per a la resolució de problemes.

 

Habilitats/Destreses

  • A1 : Capacidad de análisis y síntesis.
  • A10 : Capacidad de razonamiento y extracción de conclusiones.
  • A11 : Compromiso ético y respeto por la propiedad intelectual.
  • A12 : Habilidad de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
  • A13 : Habilidad de adaptación al ambiente cambiante propio de la disciplina, sabiendo aplicar los conocimientos adquiridos y resolver problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
  • A14 : Capacidad de creatividad.
  • A15 : Capacidad de dirección de proyectos de desarrollo de investigación.
  • A16 : Motivación por la calidad.
  • A17 : Habilidad para transferir resultados de investigación.
  • A18 : Capacidad de autonomía científica y técnica.
  • A2 : Capacidad de organización y planificación.
  • A20 : Aplicar las nuevas tecnologías al ámbito de la dependencia.
  • A21 : Capacidad para mostrar información de forma clara atendiendo a un amplio conjunto de discapacidades técnicas, físicas y psíquicas.
  • A3 : Capacidad de comunicación oral y escrita (en la lengua nativa e inglesa) de los conocimientos y conclusiones (y razones últimas que las sustentan) a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
  • A4 : Capacidad de gestión de la información y de los recursos disponibles.
  • A5 : Capacidad de resolver problemas e integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
  • A6 : Capacidad de trabajar en equipo con iniciativa y espíritu emprendedor.
  • A7 : Capacidad de trabajar en un equipo de carácter interdisciplinar.
  • A8 : Habilidad de trabajo en un contexto internacional.
  • A9 : Habilidades en las relaciones interpersonales.

 

Competències Específiques:>>de Tecnologies de Reconeixement de Formes i d'Intel·ligència Artificial

  • C1.1 : Capacitat de dissenyar i avaluar sistemes que prenguen decisions.
  • C1.4 : Habilitats en la manipulació (anàlisi, descripció, recuperació, etc.) de continguts multimèdia.
  • C1.5 : Capacitat de dissenyar i implementar solucions a problemes de visió artificial.
  • C1.6 : Coneixement de tècniques d'optimització.
  • C1.7 : Capacitat de dissenyar i integrar un sistema de realitat virtual i augmentada.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2014-15

 

  • Introducir la historia, las características y las arquitecturas propias de los sistemas de realidad virtual y aumentada
  • Conocer los mecanismos de interacción propios de la disciplina, enfatizando la necesidad de percepción del entorno y los dispositivos disponibles para ello
  • Caracterizar los principales problemas relacionados con la disciplina: el seguimiento, la alineación y la ocultación
  • Comprender la metáfora del usuario y de los personajes, y cómo dotarlos de comportamiento inteligente
  • Ser capaz de diseñar un sistema de realidad virtual y aumentada, identificando los elementos necesarios y el modelado de los mismos
  • Identificar en qué ámbitos pueden ser útiles estas disciplinas

 

 

 

Dades generals

Codi: 11827
Professor/a responsable:
Molina Carmona, Rafael
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
    Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix