Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14


Aplicación de las Tecnologías de la Información Geográfica (TIG) y de sus capacidades de proceso y análisis de datos para el estudio de los procesos del medio físico y su influencia en el paisaje.



 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2013-14

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Utilitzar programes informàtics d'anàlisis i estudi dels diferents nivells d'organització de la biodiversitat.
  • CG2 : Adquirir habilitats en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) aplicades als estudis de la diversitat biològica i biologia de la conservació, i gestionar adequadament la informació obtinguda.
  • CG3 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític aplicats a observacions i dades experimentals.
  • CG4 : Desenvolupar capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Introduir la conservació com un objectiu en els projectes d'investigació sobre diversitat biològica.
  • CG6 : Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la conservació de la diversitat biològica.

 

Competències específiques:>>de coneixement

  • CEc5 : Conèixer i aplicar mètodes d'anàlisi de la biodiversitat i adquirir una formació adequada per a validar models a partir de dades experimentals.

 

Competències específiques:>>d'habilitat

  • CEh5 : Adquirir les habilitats necessàries per a elaborar textos científics a partir de dades experimentals i bibliogràfiques.
  • CEh8 : Caracteritzar, gestionar, conservar i restaurar poblacions, comunitats i ecosistemes.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Conèixer els fonaments bàsics de l'ús de TIG i dels seus mòduls més avançats i específics per al seu ús pràctic en l'anàlisi del medi físic a realitzar en el desenvolupament d'una tesi doctoral o qualsevol treball de recerca i ordenació del territori. El desenvolupament es fa sempre basat en l'estudi de casos i exemples, la qual cosa permet arribar a una comprensió funcional de les tècniques apreses.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

Conocer los fundamentos avanzados del uso de TIG y de sus módulos más específicos, para su uso práctico en el análisis del medio físico a realizar en el desarrollo de cualquier trabajo de investigación sobre ordenación del territorio.

El desarrollo se hace siempre basado en el estudio de casos y ejemplos,  lo que junto a la salida de campo, permite alcanzar una comprensión funcional de las técnicas aprendidas:


  • Uso de las herramientas de análisis geométrico-topológico y espacial raster o vectorial para su aplicación en estudios del medio físico y paisaje, con aplicación en casos prácticos o valoración en los estudios de ordenación territorial y diversos trabajos de investigación.
  • Uso de información de sensores remotos y posicionamiento global GPS
  •  Conocimiento de los módulos específicos más avanzados geoproceso de los programas de SIG
  • Edición de una cartografía temática de apoyo a la investigación del medio físico y evolución del paisaje.

 

 

Dades generals

Codi: 35410
Professor/a responsable:
Padilla Blanco, Ascension
Crèdits ECTS: 4,00
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 0,88
Càrrega no presencial: 2,40

Departaments amb docència

  • Dep.: ANAL.GEOGRAF. REGIONAL I GEOGRAF. FISICA
    Àrea: GEOGRAFIA FISICA
    Crèdits teòrics: 0,72
    Crèdits pràctics: 0,88
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix