Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

Moodle, Twitter, Facebook, HotPotatoes, Exe-learning, Scorm, las redes sociales, la nube y otros son algunos de los contenidos de esta asignatura. Muchas de estas tecnologías no son realmente ‘nuevas’ pero sí útiles y cercanas a la realidad multimedia en la que vivimos. El objetivo es introducir a los alumnos en el uso de las TIC y en su aplicación en la lingüística, principalmente dentro del aula de inglés. La orientación es principalmente práctica, aunque los contenidos teóricos permitirán ofrecer una visión general de las modalidades docentes en el aula y de las posibilidades que ofrecen las TIC. En especial la asignatura se centrará en la presentación de diferentes recursos y en su explotación como herramientas de aprendizaje dentro de un plan docente específico. Algunos de los recursos con los que se trabajará son las plataformas de aprendizaje virtuales (VLE), las herramientas de autor (Textoys), los corpora textuales (BNC), o las Redes Sociales; pero principalmente se hará hincapié en los recursos de software libre más extendidos dentro del ámbito docente.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2013-14

Sense dades

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Fer servir totes les utilitats de Campus Virtual (materials, debats, enllaços, etc.) com a plataforma d'aprenentatge, a més d'Internet i la web 2.0 per a compartir, crear i cercar informació relacionada amb l'ensenyament i aprenentatge de l'anglés.
  • Conèixer i aprendre a utilitzar les eines d'autor de major difusió, els entorns o plataformes virtuals d'aprenentatge i les diverses eines disponibles per a dissenyar cursos d'ensenyament electrònic o aprenentatge mixt en llengua anglesa.
  • Treballar en parella o equip amb entorns virtuals, per a valorar i imitar la bona pràctica en l'ensenyament i aprenentatge.
  • Reflexionar sobre el sistema de la llengua anglesa i la comunicació per a fer un ús eficaç de les diverses activitats d'aprenentatge i ensenyament amb i sense TIC.
  • Analitzar el discurs a l'aula i aprendre a fomentar l'ús de l'anglés i la participació de l'alumnat a l'aula amb i sense l'ús de les TIC.
  • Dissenyar unitats didàctiques (incloent TIC) adequades a cada nivell i impartir una classe pràctica d'acord amb la programació de l'assignatura.
  • Incorporar a la futura pràctica docent plantejaments i enfocaments didàctics innovadors.
  • Capacitat per a comunicar i transmetre a través de tecnologies innovadores.
  • Ensenyar els coneixements adquirits en llengua anglesa a través de les TIC.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

En esta asignatura se pretende introducir a los alumnos en el uso de las TIC y su aplicación  a la lingüística aplicada, esencialmente en el trabajo dentro del aula de inglés. La orientación es principalmente práctica, aunque los contenidos teóricos permitirán ofrecer una visión general de las modalidades docentes en el aula y de las posibilidades que ofrecen las TIC.

 

 

Dades generals

Codi: 31057
Professor/a responsable:
Alesón Carbonell, María Amparo
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 1,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix