Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2013-14
La Química Analítica constituye, junto con Química Inorgánica, Química-Física y Química Orgánica, una de las principales áreas de conocimiento de la Química y tiene como objetivo el desarrollo, optimización y aplicación de procesos de medida (métodos analíticos) para la obtención de información cualitativa y cuantitativa de calidad.
La asignatura Química Analítica forma parte del bloque de asignaturas fundamentales en el tercer semestre del Grado de Química y su objetivo es el desarrollo de los criterios que permitan al futuro Químico plantear correctamente un proceso analítico completo desde la toma y preparación de la muestra hasta el tratamiento y evaluación de los resultados. Para ello, se abordarán las técnicas y procedimientos clásicos de análisis más habituales. Los conocimientos que se desarrollarán en la asignatura contribuirán a proporcionar al futuro profesional las herramientas básicas de análisis químico para la resolución de problemas analíticos y toma de decisiones en diferentes contextos (i.e. industrial, medioambiental, etc.)
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2013-14
Competències genèriques de grau
- CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
- CG3 : Resoldre problemes de forma efectiva.
- CG6 : Aprendre de manera autònoma.
- CG7 : Demostrar capacitat d'adaptar-se a situacions noves.
- CG8 : Adquirir una preocupació permanent per la qualitat i el medi ambient i la prevenció de riscos laborals.
Competències específiques:>>de coneixement
- CE1 : Adquirir els fonaments de la terminologia química, nomenclatura, convenis i unitats.
- CE4 : Conèixer els tipus principals de reacció química i les seues principals característiques associades.
- CE5 : Aplicar els principis i procediments utilitzats en l'anàlisi química per a determinar, identificar, i caracteritzar compostos químics
- CE6 : Conèixer els principis de la termodinàmica i les seues aplicacions en química.
Competències específiques:>>d'habilitat
- CE24 : Demostrar el coneixement i comprensió dels fets essencials, conceptes, principis i teories relacionades amb les àrees de la química
- CE25 : Resoldre problemes qualitatius i quantitatius segons models desenvolupats prèviament.
- CE26 : Reconèixer i analitzar nous problemes i planejar estratègies per a solucionar-los.
- CE27 : Interpretar, avaluar i sintetitzar dades i informació química.
- CE28 : Reconèixer i implementar bones pràctiques científiques de mesurament i experimentació.
- CE29 : Processar i computar dades en relació amb informació química.
- CE30 : Utilitzar amb seguretat reactius, instruments i dispositius d'aplicació en química.
- CE31 : Dur a terme procediments estàndards de laboratoris implicats en treballs analítics i sintètics, en relació amb sistemes orgànics i inorgànics.
- CE32 : Utilitzar instrumentació química estàndard per a identificació, quantificació, separació i determinació estructural.
- CE33 : Monitoritzar mitjançant l'observació i mesura de les propietats químiques, successos o canvis, recopilant la informació adequada.
- CE35 : Interpretar les dades procedents d'observacions i mesures en el laboratori.
- CE36 : Elaborar, presentar i defensar informes científics tant per escrit com oralment davant d'una audiència.
- CE37 : Valorar els riscos en l'ús de substàncies químiques i procediments de laboratori, així com gestionar adequadament els residus que es generen.
- CE38 : Utilitzar correctament els mètodes inductiu i deductiu en l'àmbit de la química.
- CE39 : Reconèixer i valorar els processos químics en la vida diària.
- CE40 : Relacionar la química amb altres disciplines.
Competències genèriques de la UA
- CGUA3 : Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i aplicar el significat de l'equilibri químic, les diferents constants d'equilibri i els aspectes quantitatius derivats, especialment en sistemes iònics en dissolució.
- Conèixer els fonaments i saber aplicar els mètodes d'anàlisi qualitativa i quantitativa basats en l'equilibri químic (volumetries i gravimetries).
- Conèixer el procés analític i les seues etapes.
- Realitzar i presentar informes en forma escrita.
- Valorar riscos i gestionar residus generats en el laboratori d'anàlisi clàssica qualitativa i quantitativa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14
Dades generals
Codi:
26023
Professor/a responsable:
HERNANDIS MARTINEZ, VICENTE
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,96
Crèdits pràctics:
1,44
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
QUIMICA ANALITICA, NUTRICIO I BROMATOLO
Àrea: QUIMICA ANALITICA
Crèdits teòrics: 0,96
Crèdits pràctics: 1,44
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN QUÍMICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)