Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

La asignatura Fotografía Publicitaria forma parte del módulo 9, “Conocimientos y técnicas aplicados a la comunicación publicitaria”, del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas, y esencialmente consiste en el estudio y análisis de la fotografía con fines publicitarios, así como en el conocimiento de sus distintas aplicaciones, tipos y estilos. En este sentido, esta asignatura se configura como una introducción al uso de los recursos y las técnicas utilizadas para su elaboración de imágenes fotográficas de carácter publicitario.

Para el adecuado desarrollo de contenidos teóricos-prácticos de la asignatura y el logro de los objetivos docentes establecidos para esta materia, el alumno con cuenta la formación y capacidades adquiridas en una serie de asignaturas que ha ido cursando sucesivamente en los cursos precedentes. En primer curso, la asignatura de formación básica Comunicación y medios audiovisuales donde se ha abordado el estudio y capacitación en el análisis y la expresión de formas, contenidos y medios de comunicación audiovisuales; en segundo, Técnicas de Comunicación Audiovisual que introduce al alumno en el ámbito de los medios audiovisuales desde la perspectiva de las herramientas, las técnicas y los procedimientos implicados en los procesos de comunicación e información audiovisual; y en tercero Teoría de la imagen aplicada a la publicidad, asignatura en la que se capacita al alumno en el conocimiento básico de los elementos morfológicos, dinámicos y escalares que componen la estructura formal de la imagen publicitaria, así como de los principios compositivos que rigen su sintaxis y significación plástica.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2013-14

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES24 : Estudi de les estratègies i processos encaminats a la creació, producció i realització de missatges publicitaris en els diferents suports i mitjans de comunicació.
  • CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
  • CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
  • CE55 : Habilitats per a desenvolupar la fotografia publicitària.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
  • Planificar i desenvolupar accions innovadores tant en l'àmbit de coneixement propi com en la vida quotidiana.
  • Conèixer i valorar les principals aplicacions, els tipus i les especialitats de fotografia publicitària: moda, arquitectura i interiorisme, natures mortes, automoció, alimentació, catàlegs i altres.
  • Conèixer, analitzar i valorar els processos i codis implicats en l'elaboració de missatges destinats als principals tipus i especialitats de fotografia publicitària.
  • Conèixer, analitzar i valorar les tendències i fórmules expressives, passades i presents, emprades en els missatges desenvolupats en fotografia publicitària.
  • Conèixer, interpretar i valorar els projectes creatius destinats a fotografia publicitària.
  • Analitzar i valorar la relació entre els missatges i les possibilitats i limitacions tècniques en fotografia publicitària.
  • Conèixer i valorar les característiques dels diversos suports finals en fotografia publicitària: premsa, catàlegs, exterior i web.
  • Conèixer i valorar els principals equips analògics i digitals de presa d'imatge fotogràfica.
  • Conèixer i valorar els diversos suports i formats analògics i digitals utilitzats en fotografia.
  • Conèixer i valorar els principals equips d'il·luminació utilitzats en fotografia.
  • Conèixer i aplicar, quant a aspectes tècnics, els processos bàsics de presa fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant a aspectes tècnics, els processos bàsics d'il·luminació fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant a aspectes tècnics, els processos bàsics de tractament digital de la imatge fotogràfica.
  • Analitzar i valorar les fórmules i els models expressius dominants en fotografia publicitària.
  • Analitzar i valorar fórmules i models expressius innovadors en fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar fórmules creatives per a resoldre problemes relacionats amb la fotografia publicitària.
  • Interpretar, valorar i aplicar els aspectes creatius dels missatges desenvolupats per a fotografia publicitària.
  • Reconèixer i valorar els trets estètics i els diversos estils en fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar, quant als aspectes expressius, els processos bàsics de la presa fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant als aspectes expressius, els processos bàsics d'il·luminació fotogràfica.
  • Conèixer i aplicar, quant als aspectes expressius, els processos bàsics de tractament digital de la imatge fotogràfica.
  • Interpretar i valorar les necessitats tècniques generals d'un projecte o encàrrec destinat a fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar els processos bàsics de presa fotogràfica, en els aspectes tècnics i expressius, especialment els referits a la fotografia publicitària.
  • Analitzar i desenvolupar treballs de composició fotogràfica amb models humans, natures mortes, arquitectura i interiorisme, exteriors i paisatges.
  • Conèixer i aplicar els processos bàsics d'il·luminació, en els aspectes tècnics i expressius, especialment els referits a la fotografia publicitària.
  • Conèixer i aplicar els processos bàsics de tractament digital de la imatge fotogràfica, en els aspectes tècnics i expressius, especialment els referits a la fotografia publicitària.
  • Reconèixer i valorar les implicacions tècniques i expressives per a la realització de fotografia publicitària que es deriven dels diversos suports finals: premsa, catàlegs, exterior i web.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

 

 

Dades generals

Codi: 22543
Professor/a responsable:
Mira Pastor, Enric
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,90
Crèdits pràctics: 1,50
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 0,9
    Crèdits pràctics: 1,5
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix