Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2013-14

El Grado de Publicidad y Relaciones Públicas debe proporcionar un conocimiento exhaustivo de todos los elementos que conforman y se interrelacionan en el sistema de la comunicación, especialmente publicitaria y de relaciones públicas, para su aplicación a la realidad de las organizaciones y para el desarrollo de una actitud estratégica. Los titulados deberán ser capaces de comunicarse y expresarse con coherencia y corrección en su ejercicio profesional; han de  ser capaces de construir, planificar y evaluar acciones y discursos propios de la comunicación publicitaria y de las relaciones públicas para la elaboración de campañas de comunicación y deben conocer las teorías, categorías y conceptos que más han incidido en las diferentes ramas de investigación, desarrollo e innovación de la comunicación empresarial e institucional así como su necesidad de autorregulación por sus consecuencias éticas y socio-culturales.

El Grado está organizado en trece módulos, en los que se agrupan las distintas materias. La asignatura Lenguaje publicitario se inscribe en el módulo ‘Creatividad en Comunicación Publicitaria y de las Relaciones Públicas’ y tiene por objeto el “análisis de la publicidad como forma de comunicación informativo-persuasiva y sus implicaciones en el ámbito del lenguaje”, tratando de manera fundamental los siguientes contenidos:

  • Características generales del lenguaje publicitario.
  • La adaptación del lenguaje a los distintos públicos, medios, soportes y formatos.
  • Caracterización del lenguaje informativo, persuasivo y disuasorio. Su uso en la publicidad comercial, política y social.
  • Fundamentos de retórica y su aplicación a la creación de mensajes publicitarios.

Los contenidos de la asignatura, resultando de interés para el ejercicio de todos los perfiles profesionales del Grado, son especialmente relevantes para el de Creativo.

La asignatura guarda una estrecha relación con todas las del módulo en que se inscribe y muy especialmente con Elaboración de textos publicitarios.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2013-14

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

Competències generals:>>Instrumentals

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
  • CG7 : Destreses per a la investigació.
  • CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

Competències generals:>>Interpersonals

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
  • CG12 : Reconeixement de la diversitat i la multiculturalitat.
  • CG13 : Compromís ètic.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Competències generals:>>Sistemàtiques

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.
  • CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)

  • CES21 : Coneixement teoricopràctic dels elements, formes i processos dels discursos publicitaris i d'altres formes de comunicació, i de la seua evolució.
  • CES23 : Coneixement dels processos d'elaboració i anàlisi dels missatges publicitaris i els seus codis.
  • CES24 : Estudi de les estratègies i processos encaminats a la creació, producció i realització de missatges publicitaris en els diferents suports i mitjans de comunicació.

 

Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)

  • CE19 : Destreses per a identificar, classificar i comunicar-se eficaçment amb públics diferents.
  • CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.
  • CE32 : Capacitat per a la creativitat i la innovació: capacitat per a evolucionar cap al desconegut, partint d'un coneixement sòlid del projecte i l'estratègia que cal seguir.
  • CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
  • CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
  • Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
  • Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
  • Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
  • Expressar-se correctament oralment i per escrita en la llengua materna.
  • Aplicar els mètodes i procediments adequats per a la recerca.
  • Conèixer i utilitzar les possibilitats que la informàtica, en les diverses aplicacions bàsiques, ofereix a l'àmbit professional.
  • Decidir, de manera integral i crítica, entre diverses opcions.
  • Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
  • Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
  • Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
  • Reconèixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
  • Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions d'un mateix.
  • Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
  • Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
  • Planificar i desenvolupar accions innovadores en l'àmbit de coneixement propi i en la vida quotidiana.
  • Conèixer les característiques específiques de la publicitat com a forma de comunicació.
  • Analitzar les diverses formes i elements dels discursos publicitaris.
  • Comprendre i analitzar les funcions del llenguatge en la comunicació publicitària.
  • Conèixer els missatges del manifest publicitari.
  • Analitzar les relacions entre el component lingüístic i altres llenguatges en el manifest publicitari.
  • Conèixer les característiques generals del llenguatge publicitari.
  • Conèixer les funcions i els usos del llenguatge en les diverses parts del manifest publicitari.
  • Saber adaptar el llenguatge als diversos mitjans i suports publicitaris.
  • Conèixer els fonaments de la retòrica i l'aplicació d'aquests a la creació dels missatges publicitaris.
  • Reconèixer i valorar la importància estratègica dels públics per a un ús adequat del llenguatge.
  • Conèixer les relacions possibles entre l'emissor i els destinataris per a aconseguir una comunicació efectiva.
  • Saber adaptar el llenguatge als diversos públics.
  • Analitzar l'entorn socioeconòmic i la relació que té amb diverses manifestacions publicitàries.
  • Decidir, integralment i crítica, entre diverses opcions.
  • Saber adaptar el llenguatge a les necessitats estratègiques de les campanyes.
  • Utilitzar formes expressives pròpies d'altres tipus de missatges en la creació de manifestos publicitaris.
  • Gestionar el coneixement adquirit com a eina bàsica de producció missatges publicitaris.
  • Saber estructurar els diversos components del missatge publicitari.
  • Utilitzar adequadament els recursos expressius.
  • Aplicar els procediments retòrics a la producció de missatges publicitaris.
  • Desenvolupar i entrenar habilitats de comunicació oral i escrita.
  • Desenvolupar i entrenar habilitats de comunicació audiovisual.
  • Desenvolupar i entrenar habilitats en l'ús de les diverses formes i tècniques de presentació.
  • Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2013-14

 

 

Dades generals

Codi: 22516
Professor/a responsable:
FELIU GARCIA, EMILIO
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,50
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
    Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
    Crèdits teòrics: 1,5
    Crèdits pràctics: 0,9
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix