Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2013-14

La asignatura pretende situar al alumno/alumna en un contexto general e integradora de las ciencias de la salud, que sirvan de conexión entre las disciplinas y especialidades que las conforman. Así como profundizar en los contenidos específicos que complementan su formación disciplinar

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2013-14

General Competences (CG)

  • CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
  • CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
  • CG12 : Participar en l'avaluació, investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, i comunicar les conclusions i les raons que les sustenten la comunitat educativa i altres professionals de l'educació.
  • CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
  • CG18 : Aplicar los conocimientos adquiridos y la capacidad de resolución de problemas a entornos educativos nuevos o poco conocidos.
  • CG2 : Conocer el cuerpo de conocimientos didácticos en torno a los procesos de enseñanza y aprendizaje respectivos. Para la formación profesional se incluirá el conocimiento de las respectivas profesiones.
  • CG3 : Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que faciliten l'adquisició de les competències pròpies dels ensenyaments respectius, atenent el nivell i la formació prèvia dels estudiants, així com la seua orientació, tant individualment com en col·laboració amb altres docents i professionals del centre.
  • CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
  • CG5 : Concretar el currículum que es vaja a implantar en un centre docent participant en la seua planificació col·lectiva.
  • CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
  • CG8 : Adquirir estratègies per a estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seua capacitat per a aprendre per ell mateix i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l'autonomia, la confiança i iniciatives personals.

 

Specific Competences:>>Specific Module (CE)

  • CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
  • CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
  • CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE14 : Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques d'investigació i avaluació educatives i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes d'investigació, innovació i avaluació.
  • CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
  • CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
  • CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
  • CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
  • CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2013-14

Objetivos Cognitivos

Identificar competencias, objetivos y contenidos de salud en el marco normativo educativo

Reconocer las principales fuentes información y  documentación sanitaria

Reflexionar sobre conceptos básicos relacionados con la nutrición y dietética y su implicación en la salud 

Conocer  las características específicas de la transición de riesgos ambientales en el marco conceptual de los procesos transicionales y diferenciar entre riesgos ambientales tradicionales y riesgos ambientales modernos

Conocer los principales indicadores de salud y su utilidad en la práctica. 

Reconocer las características de los centros educativos promotores de la salud, y las redes nacionales e internacionales que contribuyen a su desarrollo

Explicar la importancia del método científico en el proceso de investigación e identificar las principales fuentes de información relacionadas con las ciencias de la salud

Instrumentales

Debatir los procesos, formales o informales, que permiten la generación de conocimientos en las ciencias de la salud.

Aplicar los conocimientos adquiridos a una hipotética búsqueda de información

Aplicar los conocimientos adquiridos en relación con la salud a la intervención educativa mediante la elaboración de unidades didácticas

Actitudinales

Valorar la multidisciplinariedad para abordar la promoción de la salud en los centros educativos

Valorar la capacidad de formular consultas estructuradas en busca de información

 

 

General

Code: 12080
Lecturer responsible:
Davó Blanes, María del Carmen
Credits ECTS: 4,50
Theoretical credits: 0,70
Practical credits: 1,10
Distance-base hours: 2,70

Departments involved

  • Dept: COMMUNITY NURSING, PREVENTATIVE MEDICINE AND PUBLIC HEALTH
    Area: NURSING
    Theoretical credits: 0,24
    Practical credits: 0,38
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: COMMUNITY NURSING, PREVENTATIVE MEDICINE AND PUBLIC HEALTH
    Area: HISTORY OF SCIENCE
    Theoretical credits: 0,24
    Practical credits: 0,38
  • Dept: COMMUNITY NURSING, PREVENTATIVE MEDICINE AND PUBLIC HEALTH
    Area: PREVENTATIVE MEDICINE AND PUBLIC HEALTH
    Theoretical credits: 0,22
    Practical credits: 0,34

Study programmes where this course is taught