Competencies and objectives
Course context for academic year 2013-14
L’assignatura “Complements de Formació Disciplinar en Valencià: Llengua i Literatura” forma part del mòdul específic “Llengua i Literatura Catalana”, al qual optaran els estudiants que vulguen dedicar-se professionalment al món de l’ensenyament en la matèria Valencià: Llengua i Literatura de l’educació secundària i altres matèries afins. Al llarg dels 9 crèdits de què consta l’assignatura, pretenem que l’estudiant perceba el valor cultural i educatiu del coneixement de la llengua i la literatura, conega i valore els continguts curriculars de l’educació secundària i batxillerat, el marc legal de l’ensenyament referit al valencià, les bases epistemològiques de la didàctica, les perspectives i els enfocaments actuals de l’ensenyament de la llengua i la literatura, com també els condicionants derivats de la diversitat de contextos educatius i sociolingüístics.
Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2013-14
General Competences (CG)
- CG1 : Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
Specific Competences:>>Specific Module (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
- CE9 : Integrar la formación en comunicación audiovisual y multimedia en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2013-14
Els objectius generals d’aquesta assignatura són:
- Conéixer els concepte d’investigació educativa i d’innovació docent, les relacions que hi ha entre tots dos conceptes i les aplicacions que tenen per a la millora de la docència de la matèria “Valencià: llengua i literatura” de l’ensenyament secundari.
- Conéixer els principals àmbits de recerca educativa aplicada a la millora dels processos ensenyament – aprenentatge de la llengua i de la literatura catalanes.
- Conéixer els principals mètodes d’investigació quantitativa i qualitativa aplicada a la recerca educativa en l’àmbit de l’ensenyament / aprenentatge de la llengua i de la literatura catalanes.
General
Code:
12054
Lecturer responsible:
Martínez Pérez, Josep
Credits ECTS:
9,00
Theoretical credits:
1,40
Practical credits:
2,20
Distance-base hours:
5,40
Departments involved
-
Dept:
CATALAN STUDIES
Area: CATALAN STUDIES
Theoretical credits: 1,4
Practical credits: 2,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN ACADEMIC STAFF OF SECONDARY EDUCATION AND HIGH SCHOOL, VOCATIONAL TRAINING AND LANGUAGE TEACHING
Course type: COMPULSORY (Year: 1)